torsdag, januar 19, 2006

Prøv det, prøv det!

Det er for skønt! Lavastensmassage! Jeg har lige tilbragt et par timer i et velduftende og stemningsfuldt farvelagt wellnesscenter i indre by, og er en fuldstændig blød og smeltet Suzy-Hang-Around. Jeg havde fået et gavekort, og kastede mig derfor ud i at prøve noget nyt, nemlig førnævnte lavastensmassage, som jeg havde læst lidt om, men alligevel ikke rigtig kunne forestille mig. And MAN, am I glad I did!

Tidligere i dag sendte de mig en sød og personlig sms der mindede mig om min tid; da jeg kom, blev jeg modtaget som en længe ventet ven, og min massør kom på sekundet og forklarede hvad der skulle foregå. Lige tilpas så jeg var tryg, men kort nok til at jeg ikke blev utålmodig og bekymrede mig om de kostbare minutter der gik fra min massage. Til massagen skal man være splitternøgen, men man har både lagen og dyne over sig, og massøren blotter kun den kropsdel hun arbejder med. Jeg lå på maven, og fik først lagt fire knytnævestore, varme sten ned ad rygsøjlen, hvilket altså igangsætter øjeblikkelig afslapning, og derefter en æggestor, varm sten i hver hånd. Massøren gik så i gang med at smøre mine ben ind i olie, og masserede dem derefter med en varm, flad sten i hver hånd. Jeg lå bare og blev tungere og tungere, og for en gangs skyld lykkedes det mig IKKE at tænke over hvad jeg manglede at købe ind, hvilke ærinder jeg mon kunne nå, nu jeg alligevel var gået tidligt fra arbejde, og de sædvanlige tanker om manglende voksning af ben, vinterbleg tør-støvet hud og alt det andet selvhad fik simpelthen heller ikke et ben til jorden – jeg duvede bare væk på min lille lyserøde sky, og nød at være i min krop.

Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal fremhæve. Massørens fine brug af både hænder og sten? De veltimede skift fra lunkne til friske, glohede sten? De store sten på benene, de mindre sten i nakken, sitrende helt op til kraniekanten, eller de helt små sten hun på et tidspunkt satte fast mellem mine tæer? Den afsluttende ansigtsmassage? Åh, jeg kunne blive ved. Giv dig selv en gave i form af halvanden time i selskab med varme sten. Jeg har prøvet mange slags massage, men denne her tager altså førstepladsen i kategorien Afslappende Selvforkælelse. De siger oven i købet farvel med et glas vand, et glas frisk juice og en lille kop krydret suppe, og således næret i krop og sjæl trådte jeg ud i snevejret, og smeltede snefnuggene i en radius af en halv meter med min medbragte lavavarme. AAAAAAAaaaaahhhhhhhh!

... pling pling plong
[indisk stemningsmusik] ...

1 kommentar:

Anonym sagde ...

AAARRRRGGHHHHH - MUST HAVE NOW!