tirsdag, januar 24, 2006

Jeg – en svagshopper?

Jeg har en last. www.amazon.co.uk. Der går vel egentlig sjældent en måned hvor de ikke figurerer med X antal £ på oversigten over bevægelser på min konto. Derudover er jeg så heldig at bo i et af de områder hvor pakkeposten kommer om aftenen, så tit skal jeg ikke engang slæbe rovet hjem fra posthuset. Næh, min flinke pakkepost tager trappen to trin ad gangen og hilser mig med smil og udsagn som ’Er det nu dig igen?’ og ’Det skulle sgu udløse tillæg at have dig på ruten’, men ved I, hvad han sagde i dag? ’Længe siden’. Jeg blev glad. Og jeg ved ikke, om det var fordi han kunne huske mig, eller fordi jeg godt kunne lide hans udlægning af mig som tilbageholdende forbruger. Det er de pudsigste ting der kan give én optur. For det er altså ikke fordi, at han er lækker eller nå’d ... vi har en helt ren serviceyder-kunde-relation. Men selv i en sådan relation kan kontakten altså være mere eller mindre succesrig.

Hvad fik jeg så? Kun tre ting, som jeg, i modsætning til reklamen for Kinderæg, vil formulere det. Freakonomics, som jeg har ret høje forventninger til; skal nok rapportere tilbage, om der er noget ved den. Jamie’s Italy, fordi jeg ikke kan lade være med at købe kogebøger; han er en popfyr, og ikke rar at se i fjernsynet, men hans kogebøger er ikke så ringe endda. Om ikke andet kan man jo tage etnologbrillerne på, og læse dem for hvad de siger om ’madkulturen’, ’måltidets rolle’ og ’livsnyderi lige efter årtusindskiftet’. Den plumsede bare ned i kurven, ok? Og sluttelig lidt svensk musik. Ja, det er en juleplade, og ja, det er et åndssvagt tidspunkt at købe den på, men har I nogensinde hørt Koppången? Vi hørte den på svenskkurset, og den gav mig gåsehud i en kontekst der ærligt talt ikke er optimal for kunstneriske oplevelser. Jeg har tidligere latterliggjort mine kiksede medstuderende og lærerens forkærlighed for indlæring via musik, men det kan jeg værsgo æde i mig igen. I hvert fald det om læreren. Anne Sofie von Otter kan løfte selv et slidt, nussetgult klasselokale i en baggård i indre by til et forum for skønhed.

Så hende lytter jeg til, med håndarbejde i hånd. Det er ikke tit jeg baldyrer, og jeg er ikke god til det, men jeg kunne ikke købe det produkt, jeg efterspurgte, så nu laver jeg det selv: den længe ønskede ’er du manden bag kapster.dk’-t-shirt. Lægger et billede af den her på bloggen når – æhm, hvis – den bliver færdig, så I kan blive forårsgrønne af misundelse.

... en sekund är jag evig
och sen vet jag inget mer
bara ett – att jag lever
lika fullt som någon annan ...

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Believe you me, han kan huske dig!

Hilsen fra et ex-aftenpakkebud, og en anden amazon.co.uk-forfalden, Suzy-Hang-Around-blog-addict.

Anonym sagde ...

SHA, kan jeg lokke dig til at lave samme trick med RSS feed-dims som SuzyQ? :D

Anonym sagde ...

Du er da en power shopper. Leto har i øvrigt lige fået sin pakke i dag...

Shipping estimate for these items:

1 "Get Back in the Box : Innovation from the Inside Out"
Douglas Rushkoff; Hardcover; $16.29


1 "Fresh Air : Marketing Gurus on Radio" Mark Ramsey; Paperback; $13.95


1 "Steal These Ideas!: Marketing Secrets That Will Make You a Star"
Steve Cone; Hardcover; $12.89


1 "The Big Moo : Stop Trying to Be Perfect and Start Being Remarkable"
The Group of 33; Hardcover; $13.57


1 "Wedding Crashers - Uncorked (Unrated Widescreen Edition)"
Owen Wilson; DVD; $16.99


ps. I mit næste liv vil jeg være amazon website...

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ Anonyme: Velkommen, du mentalt beslægtede. Addict, ligefrem? Meget smigrende *rødme* :-D
@ Acq: skal fluks forsøge :-)
@ Leto: Du kører den benhårde USA-model, hva'? Og når har lært alt hvad er der er at lære om marketing, skal du slamme med Wedding Crashers? Lyder ret i orden ;-)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Acq, jeg havde glemt at jeg ikke kan bruge Feedburner fra min hjemmeExplorer :-/ Ordner det i morgen på mit arbejde med samarbejdsvillige Mozilla.

Anonym sagde ...

SHA: Super! Jeg fletter mine små buttede fingre og venter i spændig.

SHA+Leto: Nørder!!

;O)

Anonym sagde ...

se.. det er SVÆRT at ramme tasterne med flettede fingre! ;)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Arj, Acq, nu smigrer du! Leto og jeg kan slet ikke tåle så store og rosende ord! ;-D

Anonym sagde ...

Moi...un...nerd??
SHA kan du sætte kill-filter på Acq? ;-P

Suzy-Hang-Around sagde ...

Leto, hvorfor dog det, når hendes tunge drypper honningkomplimenter?
;-) Suzy-Proud-To-Be-Nerdy-Hang-Around

Anonym sagde ...

Det var meget kærligt ment :)
Jeg har jo selv mine nørde-sider, bare et helt andet sted end jer :)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Det tænkte jeg jo nok ... :-)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Værsgo, Acq, hermed RSS-ikon - gad vide om det virker? :)