tirsdag, februar 14, 2006

Kolde fødder?

Holder den, den der med at man kun fortryder de ting man ikke gør, ikke dem man gør? Jeg vil nemlig meget gerne tro det, det virker så ... proaktivt. Ikke noget passivt offer over mig, nej. Jeg synes dog, at jeg adskillige gange tidligere har kastet mig ud i noget, der senere viste sig at være endog meget omkostningsfyldt. Det er egentlig rigtigt nok, at jeg ikke fortryder, men det kan også sagtens være fordi jeg ved, at det er omsonst.

Hvorfor al denne sjælegranskning? Det er såmænd pga. noget så banalt som netdating. Jeg har en RIGTIG dårlig oplevelse med kontakter via nettet med i bagagen, hvilket har gjort mig uvillig til at give mediet en ny chance, men jeg har i et stykke tid været frustreret over at have bylivet som primær kontaktflade til det modsatte køn. Mænd virker gerne ret ens i den verden af alkohol, røg og råbte samtaler. Eller lad mig sige det på en anden måde: Jeg kan have det dødsjovt i øjeblikket i nattelivet, men jeg kan ikke slå gnister der kan brænde videre i min dagligdag. Uanset hvor sjovt jeg har haft det, kan jeg sagtens undvære at se folk igen. Nu taler jeg om flirt og barsamtaler, ikke one-night-stands. De er droppet for længst, jeg synes de er en ussel kontakt.

Summa summarum har jeg lige dyppet en tå i netdatingpølen igen, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg har det med det. Jeg har ingen mavefornemmelse, eller måske rettere flere: lige dele frygt og spænding, tror jeg, og konstante personlighedsspaltede skænderier med mig selv. Fornuftig-SHA siger ’Hvor dum kan man være? Hvor mange gange skal det gå galt før du lærer lektien?’ Intet er som bekendt så galt at en smule selvhad ikke kan gøre det værre. Og Handle-SHA siger ’Gør det nu, du er jo blevet klogere, ikke? Og du skal ikke lytte til Fornuftig-SHA, hun vil bare have dig til at sidde og blogge blodfattigt til du tørrer ind. Er en computer måske det, du helst vil have i hænderne?’ Æhm, nej ...

Men netdating er også lidt usselt, ikke? Kalkuleret, forretningsmæssigt, arrangeret ægteskabsagtigt, med dates der minder om jobsamtaler. Eller gør jeg det værre end det er? Nå, kvababbelser er futile, skødet er skrevet, og tvangsauktionen står i mit navn: jeg har en aftale på lørdag. Kryds fingre, tak.

... many's the time I've been mistaken
and many times confused
yes, and I've often felt forsaken
and certainly misused ...

14 kommentarer:

Anonym sagde ...

uha uha.. held og lykke..
Du ved hvordan jeg har det med det.. så jeg mener VIRKELIG held og lykke!
Jeg skal sørge for at holde alting krydset for dig på lørdag, hvilket er nemt nok når man skal hygge sig med sine børn ;-)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Nej da, du skal tørre mælk op, vaske flødebollesnask af sofapuderne, bygge lego, putte, hente glas med vand, etc., etc. Du får SLET ikke tid, tænk ikke på mig. Jeg klarer mig. Alene. Som Jack Bauer. Med alle odds imod mig og fjender på alle sider ;-) Men tak :-)

Anonym sagde ...

Selvfølgelig har du "mavefornemmelse", ellers ville du slet ikke mødes med den håbefulde. Du er bare bange. Fingre krydset herfra.

Anonym sagde ...

Hvis dine tanker om netdating er:"Usselt. Kalkuleret, forretningsmæssigt, arrangeret ægteskabsagtigt, med dates der minder om jobsamtaler."

Så tror jeg blot, at du spilder din tid. For mig forekommer netdating som en ganske fin mulighed for at spare en masse tid, såfremt du laver et godt forarbejde såsom research.

Der er så mange ting, du kan få afklaret inden du går ud på date, og dermed skulle det bidrage til at daten bliver "hyggeligere".

Det skal nok gå godt, specielt hvis du lige giver din date en chance for at vise, hvad han har at byde på, og ikke spidder ham med det samme.


...Og med hensyn til at fortryde. Man kan så absolut fortryde det gjorte som det ugjorte, men man vil aldrig fortryde, at man gjorde sit.


Er de ikke lissom, at verdenen er blevet lidt mindre kontrolfikseret uden word verification...?

Lene sagde ...

For dælen da... Jeg synes ikke du har ret. Netdating er okay, og som Leto siger så har man mange muligheder der som man ikke har på andre måder. jeg havde jo selv en kort karriere på dating.dk sidste år, og jeg blev meget positivt overrasket..

Så op på hesten, du har alt at vinde.
Og blog så liiiige om det:-)

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ Z: Du har ret. Men jeg vil 'feel the fear and do it anyway'.
@ Leto: Næh, mine ord reflekterer nok netdating set gennem et troldspejl. Dejligt at blive mindet om de positive aspekter af det også. Og hvad mener du med 'spidde'? Kunne jeg da ikke drømme om. Jeg er kropsliggørelsen af mildhed og kvindelig tilbageholdenhed. Sådan da ;-)
@ Lene: Også tak for opmuntring til dig. Og som et pudsigt tilfælde lå jeg og rodede ovre i din kommentarboks, samtidigt med at du var her :-) Regner bestemt med at blogge om det, men hold nu ikke vejret i spænding. Det er ikke en decideret date, men et datingarrangement.

Suzy Q sagde ...

HALLO?!?!? Siger du, at du gør noget aktivt for at møde een at dele livet med!??! HALLLOOOOOOOOOOO!?!?!?!? Det kan da ALDRIG-ALDRIG-ALDRIG nogensinde kategoriseres som andet end godt /superfedt /spændende / aktivt / sejt og andre positive vendinger!
Metoden er da ligegyldig. Alle kneb gælder. Håbet det bliver en hyggelig oplevelse :)

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ Suzy Q: That's my girl. Tusind tak :-)

Anonym sagde ...

Hey SHA...

Jeg har mødt min dejlige sveske på nettet. Jeg har aldrig været på dating eller noget andet site med de muligheder, men sad for lidt over 2 år siden, i Århus alene op mod jul.
Det var meningen jeg skulle arbejde men var syg. Alle jeg kendte var taget hjem til deres kære, men jeg var jo nødt til at vente, hvis jeg blev frisk skulle jeg jo arbejde...
Så efter at have kørt en masse sex and the city igennem på vhs (ja optaget fra tv3:o), så tænkte jeg, jeg kunne da gå ind i et chatrum... Havde ikke den store erfaring, men havde før brugt det som tidsfordriv.
TADAAAAAA
Ja der mødte jeg ham. Det er lidt underligt og vi mailede længe inden vi så begyndte at snakke over nettet og så måtte vil hellere møde hinanden, han boede i kbh jeg i Århus, men det tegnede jo næsten for godt til at være sandt.
Det var det ikke, vi har været sammen i lidt over 2 år nu.
Så giv det bare en chance...
Jeg var selv meget skeptismooo i starten.
But look how well it turned out!

Anonym sagde ...

[arghh.. recall first bitchy comment]
Fedt for dig, SHA, gå ud og ha det sjovt på den fede måde. Med dit milde og positive væsen skal det nok blive en success.

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ Irene: Tak for din succeshistorie, det er sådan én der kan holde os andre varme og håbefulde :-)
@ Acq: Du er velkommen i alle dine inkarnationer, jeg ville ikke undvære nogen af dine kommentarer :-D Kan du ikke fortælle det der med 'mild og positiv' til Leto, jeg tror han har et andet indtryk af mig? ;-)

Anonym sagde ...

Jeg vil gerne gøre et forsøg:

@Leto: jeg har mødt SHA irl og hun ER meget blid, mild og positiv.
... men det var jo selvfølgelig sammen med en flok mennesker der ikke indbød til andet end mild overbærenhed - eller? ;-)

Anonym sagde ...

Nå ok...ja ja...klart klart...men SHA og nu også Acq (der nu også kommer i en sød og positiv version ;-) )

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at SHA er et...kan være et blidt og mildt væsen...og ikke mindst poetisk med sin fine sans for at understrege sine posts og pointer med udsøgt lyrik.

Men pennen er hvas. Og når der spiddes på bloggen så gøres det lige så elegant og overbevisende som en tidlig Bruce Lee. Og så tænker I sikkert, hvad vil han sige med sådan en reference.

Bruce Lee havde studeret filosofi på Washington University, han dannede sin egen kampteknik, Jeet Kune Do (der byggede på elementer af Wing Tsun), og så blev han synonym med balletagtige kampscener, med kun få trickeffekter. Men hvad man ikke fik af effekter, fik man i forvrængede ansigtsudtryk og høje katteagtige kamphyl...

Yep...sådan der...

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ Acq: Tak! Det virkede. Du kan måske ikke se det på hans kommentar her, men Leto har læst tilbage på min blog, og lagt 'Du ER jo mild og blid'-kommentarer hist og pist :-)
@ Leto: Tak. Tror jeg nok :-) Jeg vælger at fokusere på 'elegant og overbevisende', og læse lidt let hen over 'forvrængede ansigtsudtryk' og 'katteagtige kamphyl' ;-)