søndag, februar 05, 2006

Der er ikke mere ingefær!

Uh, sjov bytur i går. Åh, hæslige tømmermænd i dag.

Jeg var ude med to venner i går, gamle venner som jeg har kendt i tilsammen 39 år. Vi spiste tapas på et skønt sted, og jeg var SÅ meget i stødet til det. Jeg kan slet ikke huske hvornår jeg sidst var på restaurant, og jeg følte mig i den grad i luksusunderskud, og nød derfor helt uhæmmet bare at pege rundt på kortet: ’Sådan en ... og den ... og den ... og et lille glas ... og et stort glas ...’ Helt forrygende.

Vi stod senere på Leopolds, og jeg hørte min veninde spørge ham den slikkede fyr hun talte med: ’Rider du? Så du kan gøre sådan her med benene?’, mens hun skrævede som en anden John Wayne, og jeg nåede lige at tænke ’Helt ærligt! Tag dig sammen på charmefronten! Han gider sgu da ikke snakke om heste, og den der positur er altså ikke klædelig’ da han efterlignede hendes bevægelser, og fik hendes håndtaske svunget lige i tekstilerne. Av. Det viste sig at han havde været provokerende, og at min veninde havde svunget håndtasken på flere forurettede kvinders vegne, og de jublede taknemmeligt. Han overlevede – kun en lille taske, og hun ramte ikke rent.

Jeg talte først med flot fyr, siden med sød fyr, som fik mit telefonnummer, og det er hvad referat jeg orker. Jeg har det SÅ dårligt, og der er ikke mere ingefær! Så her sidder jeg med udulmet tømmermandskvalme, og prøver at tage mig sammen til at gå på gaden, dog foreløbigt uden held.

... love is like a bottle of gin
but a bottle of gin is not like love ...

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

hehehe, det lyder som om du havde en god tur!
...og en kæmpestor ulækker burger med det hele plejer nu også at hjælpe ;-)

Anonym sagde ...

Hov, her er vist noget, jeg - omend for sent, så bedre end aldrig - kunne have overordentlig fysisk glæde af at vide noget om. Så er du ikke lige en hverdagens (eller rettere weekendens) heltinde at forklare sammenhængen mellem tømmermænd og ingefær?? God bedring og iøvrigt tillykke med dit valg af sød fyr, jf. indledende posts.

Z

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ Acq: Det VAR sjovt og tømmermændene værd ;-)
@ Z: Med glæde! Ingefær anses i helseurteklidmosterkredse for at være kvalmestillende, og det passer i min erfaring. Så tømmermandskost hos mig er chai (stærk te med krydderier) med MASSER af ingefær. Revet, hvis jeg orker, men som regel bare i tømmermandstrætte skiver. Skal trække så længe man har tålmodighed til det, og derefter drikkes med LIDT rørsukker (for meget giver mere kvalme) og rigeligt mælk. Vupti, kvalme duver bort, og man har fået næring nok til at fungere uden at have behøvet indtage fast føde. I særligt vellykkede tilfælde bliver man rask nok til at kunne hente pomfritter, men grundet manglende ingefær måtte jeg altså undvære begge dele i går.
Sød Fyr har været sød nok til at sms'e middagsinvitation, men jeg synes at jeg mangler gnist for ham, trods stor sødhed, så det må blive et nej tak, ærgerligt nok ...

Anonym sagde ...

Vi kan bytte - jeg har en invitation fra min date i fredags.. :s

Suzy-Hang-Around sagde ...

For søren, Acq, jeg glemte dit tilbud og nu er skibet sejlet, og afslaget sendt. Du bliver nødt til at fornøje dig med din model helt selv! ;-)

Anonym sagde ...

Ahrmenforhulandaaltså! Tillad mig at citere dig selv: "Jeg kan sagtens møde en mand, og bevidst beslutte, at han er noget for mig på baggrund af hans gode egenskaber"...(!) Men af hjertet tak for tippet om ingefær og tømmermænd. Du er bare alletiders! Helseurteklidmostre skal åbenbart tillægges en del mere respekt og snuhed, end jeg gik rundt og gjorde.. Men så er det jo helt sikkert af samme grund, at jeg altid har anset CocaCola for at have helbredende egenskaber i tømmermændssammenhæng. Det indeholder jo som bekendt ingefær, selvom mængden jo nok ikke står heelt mål med ønsket om helbredelse. Men tro flytter jo bjerge, ved vi. Vil bestemt afprøve chai-te med ingefær næste gang, men frygter lidt, at jeg får svært ved at tænke: "SÅ! tager vi på druk - husk at købe ingefær og te".. Men så har vi jo altid Cola.
Z

Suzy-Hang-Around sagde ...

Ved du hvad, Z? Præcis den sætning du citerer mig for har cirkuleret i mit hoved siden i lørdags, og jeg bliver nødt til at respektere dig for at kalde min inkonsekvens. Selvom du selvfølgelig er brandirriterende af samme grund ;-)
Jeg gik ikke i detaljer, fordi det ville være tarveligt over for en flink fyr, men jeg havde altså forbehold på flere områder. Én ting at vi ikke havde umiddelbar gnist – det kunne måske udvikle sig, men trods hans sødhed, kvikhed og humor var der altså også en ... drengethed, i mangel af bedre ord, som jeg ikke har det særligt godt med. Og så må jeg også være ærlig om en brist jeg har mht. mænds udseende: de må helst ikke være mindre end mig. Ikke fordi det er grimt som sådan, eller fordi man ikke er en rigtig mand i en mindre krop, men det er et spørgsmål om indbyrdes proportioner, ikke? Der er ikke noget galt med dem, men jeg føler mig som en ufeminin ordentlig færge hvis de ikke er bare lidt større end mig. Og med mine 174 cm og 67 kg er der altså nogle der ryger på vægtklassekriterierne. Og hvis de kombinerer drenget udstråling med lille krop VED jeg bare at det bliver sådan noget ’jeg vil putte hos Mor’ og det bryder jeg ikke spor om. So sue me.
Ingefær er det bedste, også gerne i Coca-Cola, men har du aldrig været så tømmermandsplaget og dehydreret at du ikke kunne synke kulsyren? SÅ er man glad for den lunkne, mælkeglidende ingefærte. Få styr på dine indkøb og giv det en chance – you’ll thank me :-)

Anonym sagde ...

He, godt ord igen. Kropslige proportiner og umiddelbare gnister er så bestemt bestemmende ved den slags afgørelser. Bare synd for fyren, der ville putte hos mor :)Er iøvrigt sjældent (nævneværdigt) fysisk ramt af tømmermænd, ikke pga. tilbageholdenhed (ohnej), men er åbenbart velsignet med lever af enestående karakter. Det værste for mig ved Dagen Derpå, er den mængde tid, der går med at have travlt med at lave absolut ingenting.

Z

Suzy-Hang-Around sagde ...

Konkluderer at du må være ung, sprød vårhare, Z; for mig har tømmermænd været en grim efter-de-tredive-overraskelse :-/

Anonym sagde ...

Ha, somom! Men mange tak! Det er henved lysår siden, jeg er blevet kaldt "ung" og "vårhare". "Sprød" derimod, indgår ofte i omtalen af min person... Alene det, at jeg smigres og føler taknemmelighed over at blive kaldt ung, afslører vist en del om min alder, cometothinkofit...
Z