lørdag, februar 11, 2006

Fredagskylling og lørdagslyserød

Grundet minder fra sidste weekend havde jeg valgt alkoholiseret bytur fra, og lokket en ven til kaffe og bif. Men biffen blev vi nødt til at droppe pga. kærestekomplikationer hos ham, men så havde vi da rigtigt tid til at snarke, og han skulle coache mig ud af et arbejdsdødvande. Til det er stimulanser påkrævet, og så er det altså ynkeligt at opdage, at man er et pattebarn der kun kan tåle kaffe fortyndet 1:30 med sødmælk. Eller hvor forholdet nu ellers ligger for en single shot latte. Jeg måtte lade to tredjedele af min double shot latte stå, det var sørme for hård kost for min sarte babymave. SHA = skvat. Eller varig skade efter sidste weekends udskejelser.

Men en dag som i dag er det skønt at være en barnlig sjæl: Jeg har hygget med søster, gået tur i solskinnet med dejlig shufflemusik, købt fiine forårsblomster, spist årets første ParadIS (damn good, I tell you), og er nu på vej til melodigrampri hos venner. Charmen plejer at være at svine det fuldstændigt hæmningsløst til, og tage sig til hovedet over den tæerkrummende amatørisme, men jeg føler mig så mild og god og vennesæl, at det ikke skulle undre mig om jeg ender med at sidde med tårer i øjnene og glæde mig over ungdommens store musikalitet og de kække ungersvende fra Monkey Business.

... hun er en stjerne på et dansegulv
slår John Travolta i en rock’n’roll ...

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sikke en dejlig dag du har haft - håber ikke Melodi-g var nedtur. :)
(skylder stadig en GT, husk lige dét når du er til alkohol igen..)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Altså det grampri! Det var underholdende på den gammeldags jeg-holder-det-ikke-ud-facon ;-) Og jeg vil dødgerne drikke en GT - og ses - men de næste weekender er indviklede. Jeg mailer lige de familiære detaljer, tror jeg :-)

Lommen sagde ...

Din blog er en rigtig hyggeblog, Suzy!