tirsdag, maj 02, 2006

Ukuelig – eller bare nem?

Jeg burde sidde og surmule i århundredets penisembargo, men synes pludselig at mandekønnet gnistrer af formildende træk! Nogle af dem er bare så hylende grinagtige (Kærlige Peanut møder Stodderoliven – jeg elsker det!) at jeg frydes, og andre er så (æhm, belært af nylig erfaring må jeg hellere skrive ’virker så’) ærlige og direkte og varme at jeg bliver helt afvæbnet. Og det vel at mærke på et tidspunkt hvor jeg ellers troede at jeg havde væbnet mig til tænderne og hevet paraderne op til DEFCON 1.

Mænd har det jo bare slet ikke nemt. Det bevidnes af Norah Vincent, der i Self-Made Man har beskrevet sine oplevelser som undercover mand. Hun er selv en kvinde, gift med en kvinde, og derfor på ingen måde uvidende om kvinders opførsel generelt. Men hun konkluderer på sin interaktion med kvinder som mand at hun er ” ... forbløffet over hvor megen afvisning og arrogance heteroseksuelle mænd må finde sig i ...”

Jeg er ikke blind for kønnets fejl, men det er ligegyldigt om jeg render ind i idiot efter idiot: mandehader bliver jeg aldrig.

... they say a restless body can hide a peaceful soul
a voyager and a settler, both have a distant goal
if I explore the heavens, or if I search inside
it really doesn’t matter
as long as I can tell myself

that I have always tried ...

15 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

VI er for lækre lækre lækre :D

Suzy-Hang-Around sagde ...

Du er, Morfar. Jeg ved sgu ikke rigtigt med Nik & Jay ...

Suzy Q sagde ...

"Penis embargo" er mit nye yndlings-sammensatte-ord i HELE verden!! :DD
Og jeg tror at min mand skal høre det i aften! Bare for at se hans fjæs! :D ROFL

Suzy-Hang-Around sagde ...

Æres den som æres bør, Suzy Q: Ross fra 'Friends'. Vend endelig tilbage med rapport om hvordan ordet-i-en-sætning blev modtaget :-)

Anonym sagde ...

Det er da et ovenud rædselsfuldt ord! Og i øvrigt har det mandlige køn det aldeles nemt, skullejeghilseogsige og vi har heller slet ingen fejl, hvisjegmåværefri!

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ Planteskæg: Læs! Og fortæl hvad du synes om den.
@ Z: Du lever! Ved du hvad, hvis du insisterer på ikke at have en blog, må vi altså lave en aftale om jævnlige kommentarer - skal vi sige mininum hver tredje dag? Jeg troede du lå død et sted og hvem skulle jeg efterlyse? Hmmm?
Men derudover beklager jeg dybt at have pirket til kastrationskomplekset, og SELVFØLGELIG er dit liv da problem- og fejlfrit; som alle mænds. Selvfølgelig, søde ven ;-)

Anonym sagde ...

Joe, jeg lever. Vistnok. Nemt og fejlfrit. Helt sikkert. Og bliver meget rørt over din omsorg for mit helbred mm. Jeg insisterer fortsat, men kan naturligvis ikke stå for din opfordring (miav), så jeg sværger, at jeg.. eller.. jeg lover, at.. Okay, jeg vil bestræbe mig på at kommentere så ofte, jeg kan (fedt nok; endnu een af slagsen - lige hvad du har brug for!). Nuvel, jeg kan under alle (eller; de fleste) omstændigheder sværge, at jeg ofte læser med - I absolutely lååve it, you know.

Men hvorom alting er, er det godt at høre, at du klarer dig trods momentan modgang og ikke (for alvor) vil indlede anatomiske embargoer. Det er vi i øvrigt slet heller på ingen måde ikke værd...

Ærbødigst Z

Suzy-Hang-Around sagde ...

Tak, Z, og 'bestræbe sig på' er godt nok :-)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Og må hellere tilføje, Z, inden Kimporator overfalder mig, at det selvfølgelig er urimeligt prinsessekrævende at FORLANGE kommentarer. Det er jo min opgave at skrive noget der FORTJENER kommentarer. Så din gode vilje påskønnes, Pussycat, men du er ikke forpligtet.

Anonym sagde ...

Hvis du bare lærte det med direkte links, såee..

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ k: Hvad? Hvad mangler jeg at lære? Direkte hvorhen? Oplys og belær mig, tak.

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ k: Så kom jeg endelig forbi Q og forstod spørgsmålet. Værsgo: http://scoble.weblogs.com/2003/02/26.html

Anonym sagde ...

Takker, og var uenig i det meste.

Suzy-Hang-Around sagde ...

Så var det måske noget for en erfaren blogger som dig at formulere et mere passende sæt regler? Inspiration her: http://www.emme.dk/hvader.html

Anonym sagde ...

Jaja, det kommer
/K