tirsdag, august 29, 2006

Kom nu!! Du kan godt læse en smule tysk!

Verantwortungsvolle Europäer

Das Europäische Parlament tagt nicht nur in Brüssel. Einmal pro Monat zieht das komplette Parlament nach Straßburg um, mit allen Abgeordneten und Mitarbeitern, mit vielen Akten und Material. Der monatliche Umzug kostet den europäischen Steuerzahler über 200 Millionen Euro pro Jahr. Und Frankreich will diese Verschwendung zu seinem Gunsten und der Ehre der Nation natürlich auf alle Ewigkeit festschreiben.

Das muss aber keineswegs so bleiben. Die europäische Kommission kann nach Artikel 47 des Verfassungsentwurfs von den Unionsbürgern aufgefordert werden, im Rahmen ihrer Befugnisse einen Gesetzentwurf zu einem bestimmten Thema vorzulegen. Voraussetzung sind eine Million Unterschriften.

Eine Gruppe von Europarlamentariern hat die Initiative "oneseat" ins Leben gerufen, um Brüssel zum einzigen Sitz des Europäischen Parlaments zu machen. Sie hat in zwei Tagen fast 25.000 digitale Unterschriften gesammelt, inzwischen sind es schon über 900.000.

Es fehlen also noch ein paar vernünftige europäische Buerger, die mit ihrer Unterschrift bei www.oneseat.eu dazu beitragen, diesen ebenso teuren wie überflüssigen Zopf abzuschneiden. Hinsurfen, eintragen und diese Information an ein paar andere Freunde, Bekannte und Geschäftspartner weiterleiten! Mehr Informationen und den aktuellen Stand gibt's auf der gleichen Seite.

Klik her

... Freude, schöner Götterfunken
Tochter aus Elysium
Wir betreten feuertrunken
Himmlische, den Heiligtum ...

14 kommentarer:

susling sagde ...

Jamen så er den ged næsten barberet...godt initiativ...man kan jo ikke holde øje med alt denne verdens uretfærdigheder.....man bliver sågu da træt.....
Takker endnu engang

Anonym sagde ...

Ahja - det er jo det årlige flytte cirkus - totalt vanvittigt spild af penge og resourcer.
Underskrevet og underskrevet.

Anonym sagde ...

Hvorfor på tysk ?

Og Kenneth i teksten står : "Einmal pro Monat zieht das komplette Parlament nach Straßburg um", så det er månedligt.

Har signeret uanset :-D

Anonym sagde ...

Det er et fremragende ini'tiv hun [Cecilia Malmström]har taget. Har nogen hørt/læst noget om hvor langt de er nået, den har snart kørt et stykke tid ?

For den dér passus om "....Not less than one million citizens who are nationals of a significant number of Member States may take the initiative of ...." tyder unægteligt på at det kræver mere end en masse skandinaviske underskrifter, før det rykker ?

Anonym sagde ...

@Styx: Jeg ved godt det er hver måned - jeg hæfter mig bare ved at man hælder 200 millioner Euro lige ned i vasken hvert år på den her lille flytteleg :)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Tak, alle, for underskrifterne :-)

Ja, Styx, det er korrekt - vanviddet foregår månedligt. Jeg modtog opfordringen som en rundemail på tysk, og syntes den var så klar at selv mit skoletysk kunne følge med - og ydermere så velformuleret og subtilt humoristisk at ethvert forsøg på oversættelse fra min side kun ville gøre skade.

Jeg var lige inde at tjekke, Nellike, og ifølge deres egen tæller har 929.758 skrevet under. Det er da ret imponerende, synes jeg.

Anonym sagde ...

Godt ! :-D
Det kan kun gå for langsomt med at få aflivet det gedemarked...

Suzy Q sagde ...

Når jeg læser den slags, får jeg lyst til at langtidssygemelde mig med permanent sortsind.

Kimpo sagde ...

Nej, den slags gik af mode i gymnasiet.

Anonym sagde ...

Har set den før, muligvis på andet sprog, men nu fik jeg da skrevet under... Franskmændene må tage sig lidt sammen med deres stormagtsdrømme, de har i forvejen fiflet alle institutionerne ind i de mest fedtede små fransksprogede enklaver, for at opfylde egne drømme om grandieur!

Lommen sagde ...

En STAK kommentarer til et indlæg på TYSK?!? Okay - taget til efterretning, SHA! Din blogs omdømme må være VIRKELIG solidt!
Og nej, jeg hverken læser eller skriver tysk. Desværre.
(P.s. Det sidste hører du mig aldrig sige igen...)

Anonym sagde ...

- Jeg gad vide HVOR mange millioner underskrifter der reelt skal til:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/EU/2006/09/08/082712.htm

:(

Aegget:CPH sagde ...

Øhh hvorfor er det franskmændene der skal tage sig sammen? Hvorfor er det ikke det lille gennempædofile land til Belgien der ikke kan andet end at producere små lavstammede folk med plirrende øjne og sygekassebriller, der skal hanke op i deres latterlige brune kassebukser og se at presse snotten op mod virkeligheds væg og læse skriften alle andre har set/læst/forstået/accepteret.
At Belgien ikke spiller nogen som helst rolle i europæisk politik - fordi de solgte alle standpunkter datidige som fremtidige, mod at få Parlamentets træningsbane til at ligge i det åndforsnottede og ubegribelig rodede Bruxelles - hvor kun italienske byplanlæggere kan finde hoved og hale.

Seriøst: Jeg mener også flytteriet er spild af ressourcer - men det mener jeg også landbrugspolitiken er (millioner vs. fantasillioner) - og der findes som sagt flere mulige løsninger end at Frankrig giver op.

Aegget:CPH sagde ...

Honeymooners=Ægget -beklager evt. forvirring