torsdag, september 07, 2006

Stadig i live

Selvom jeg netop har overlevet et ondsindet forsoeg paa at kede mig ihjel, og det bliver muligvis ikke det sidste. Jeg er paa konference i Italien med det mere noerdede segment af min profession, og trods det, at vi alle arbejder med en eller anden form for sprog og formidling af viden, er der nogle MEGET ringe kommunikatorer imellem.

Her er baade repraesentanter for det private erhvervsliv og for den offentligt finansierede forskning, og vi er ikke altid HELT enige om hvor fokus skal ligge. Og derudover er der som saedvanligt folk fra diverse bananstater der stolt praesenterer en dyb tallerken: "SE!! Den har vi fundet paa! Helt selv!"

Oh well. Min koncentration er muligvis heller ikke den bedste; jeg sidder her, tung og dvask, af alt for meget alt for laekker mad. Italien har bestemt sin formildende indflydelse paa denne konference, vintergarderoben er i hus til baade datter og mig, og Visakortet er blevet til mozzarella. Hvis jeg bare omformulerer succeskriterierne, kan denne konference sagtens blive en succes.

Hov, skal til naeste session, jeg flyver - uden lyrik i anledning af hast.

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Lige bortset fra det rent faglige, lyder det slet ikke tosset med en smuttur til Italien! Og når der så oven i købet er tid til lidt gedigen shopping, ja så må man da gerne kalde det en succes!

Suzy Q sagde ...

Nåmen så vil jeg da:

"Working nahn to fahve,
what a way to make a liiiivin'.."

:)

Kimpo sagde ...

Næee, hvor ER du interessant!

Anonym sagde ...

Det lyder som en god tur, forudsat du kan holde dig vågen gennem oplæggene. ;)

Og godt at høre at der rent faktisk er mulighed for at komme lidt ud!

Har oplevet at deltage i konferencer på "interessante destinationer", hvilket er grusomt frustrerende hvis det eneste man får ud af det, er udsigten til og fra lufthavnen. Og måske lidt eksotisk skrift på dåserne i minibaren....

Enjoy ! :)

Anonym sagde ...

Uhm, Italien på den her tid af året må være skøn.

:)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Trods postens latente tvaerhed nyder jeg det ogsaa :-)

Anonym sagde ...

Jeg er blandt Danmarks bedste skakspillere. Skulle jeg prale lidt med det i en blogpost, sådan pakket ind i milde klager og andre tynde gevanter?

SHA, du skuffer. Pral dog ligeud med din status, hvis du vil prale. Denne her facon er ussel. Og hvis ACQ læser med, må hun også gerne tage noter!

Anonym sagde ...

Åh gør mig glad og fortæl mig, at du regner nogle islændinge blandt de dér folk fra "se den har vi selv opfundet, en dyb tallerken!"-bananrepublikkerne?

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ AnetQ: Intet ville glaede mig mere, men islaendingene er desvaerre ikke med i aar - men naeste aar moedes vi i Reykjavik, SAA skal du hoere loejer!
@ min kropstempererede ven: Jeg staar gerne ved at vaere stolt af mit noerdede arbejde, og det mener jeg aldrig at have skjult. Det forhindrer mig dog ikke i lejlighedsvis at lade mig irritere af noerderne i professionen. Mit arbejde indebaerer een aarlig konference, som regel i udlandet, hvilket jeg synes er rart, men det er vel naeppe noget at prale med? Mit job er langt fra glamouroest.

Kimpo sagde ...

Hej sha, du drømmer sgu da om mig, hva? Men mon ikke der findes andre end mig med berettiget harme?

Jeg synes mr. NN har meget ret. Tøsebloggerne er mere eller mindre ærlige, men det handler for hovedparten af jer om at reklamere for jer selv. At hæve jer over hoben. Det kan gøres diskret eller intelligent, men på en eller anden måde er Sille jo mere ægte.

Typer som du, Ak og ve, AnetQ m.fl. er jo falske som vand i jeres blær. Jeres manipulationer er dygtigere, men sandelig også mere skadelige for omgivelserne end Silly Singletons hyggelige blottelser.

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ 37g: Beklager forvekslingen, burde have vidst at du ikke ville være ufin og principløs nok til at prale med din evt. kunnen i en kommentar.

Du og Anon har på sin vis ret: denne blog kan godt opfattes som en reklamesøjle for mig og mine fortræffeligheder. Min blær er ikke falsk, men ganske ægte, og hvis du synes min selvfedhed er usmagelig, må jeg med beklagelse henvise dig til andet læsestof, for jeg har ikke tænkt mig at lægge stilen om.