onsdag, september 27, 2006

Turpas

Jeg har vist tidligere udbredt mig om min fisefornemme foragt for Cinemaxx, men i går måtte jeg vende cyklen derhen igen. Vennerne fra Pixar havde begået en ny animation, og dem VIL jeg bare så gerne se med de originale stemmer.

Så efter utallige reklamer for Bratz, magnetisk legetøj og underlige bip-bip-spil (eller hvad det nu ellers er, de unge kalder dem), så jeg endelig Cars, og den var skøøøøn! Owen Wilson, Paul Newman, Katherine Helmond (Jessica fra Skum, et herligt genhør) og alle de andre gjorde det fantastisk, og animationen var den bedste jeg nogensinde har set. Der er scener hvor hovedpersonerne, æh, hovedbilerne, kører gennem skove og vandpytter, og jeg LOVER: det lignede at det var animerede biler klippet ind i rigtigt landskab. Hvert eneste blad på træerne bevægede sig livagtigt. Og når jeg ikke sad med kæben imponeret hængende i skødet, sad jeg med et flækket-træsko-grin, og det holdt længe efter jeg var kommet hjem.

I er tilgivet for jeres grimme interiør og kritisable filmvalg, Cinemaxx. Oplevelser som den i går kan man kun ønske sig turpas til.

... Life is a highway
I wanna ride it all night long
if you're going my way
I wanna drive it all night long ...

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du giver mig helt lyst til at se den!

- dejligt at du ville lege med :)

Anonym sagde ...

Du falder af på den, SHA. Først Cinemaxx, siden musicals, wallmans saloner, brølende kronhhjorte/grædende børn og hva' ved jeg.

Anonym sagde ...

Hehe mon det går så galt.
Men du har også givet mig lyst til at se den, og hvorfor stoppe der, nu er animations filmen Hækken snart klar også.
Men man kunne jo også vente til de kommer på dvd...

Suzy-Hang-Around sagde ...

Gisp, Z, du har ret!! Jeg ELSKER musicals allerede! Åh nej, et grimt slutscenarie du ridser op, jeg må hellere begynde at planlægge derefter. Vil du have min Nils Erik Gjerdevik når den bliver pillet ned til fordel for en kronhjort?

@ Acq og MariaHønen: Se den, se den! Og dvd er faktisk et nogenlunde lødigt alternativ til de her animationer: deres Extra Features om filmens tilblivelse etc. er for EN gangs skyld værd at se. Til forskel fra det gængse røvkedelige instruktørkommentarspor ...

Anonym sagde ...

Jeg vil glæde mig til den kommer med alt det ekstra gode der er på skiverne.