søndag, august 27, 2006

B(l)ogklub

B(l)ogklubben lever og har det godt, til forskel fra de enkelte medlemmer, der fik ALT for meget at drikke hos A i fredags. Enkelte var direkte ynkelige i deres uformåenhed udi at styre deres brandert. De prøvede så at gøre det godt igen ved at påtage sig værtindeforpligtelsen til næste gang.

Så vi skal være hos mig. Den foreslåede dato er 6. oktober, men siden aftenen ... ahem ... gik i opløsning inden alle blev taget i ed, kan indvendinger mod datoen indgives i kommentarboksen.

Vi skal læse Gilead af Marilynne Robinson, sidste års Pulitzervinder, og kom bare i gang, det er lidt af en mursten, hvad enten man vælger den på engelsk eller dansk. Vi aftalte yderligere også den NÆSTE bog, som alle gerne ville læse, men siden den ikke var udkommet endnu, aftalte vi at lade den vente en ombæring.

Jeg foreslår følgende form til næste gang:
  • aftensmad er et HELT ufravigeligt punkt
  • som den der foreslog værket, er jeg ’bogværtinde’ og lægger ud med et lærd causeri om min læseoplevelse. Eller forsøg på samme.
  • herefter fri diskussion, hvor det eneste der ikke er tilladt er generel karaktergivning á la ’den var god/dårlig’ – det er en diskussionsdræber.

... so much the rather thou celestial light
shine inward, and the mind through all her powers
irradiate, there plant eyes, all mist from thence
purge and disperse, that I may see and tell
of things invisible to mortal sight ...

14 kommentarer:

Anonym sagde ...

Mange tak for sidst. Det er dejligt at læse på de forskellige blogs, at folk rent faktisk lever efter i fredags... :-)

Ih, jeg glæder mig til at læse Gilead. Jeg kan bare ikke d. 6/10... :-( Jeg kan heller ikke d. 13/10, og således erkender jeg blankt, at jeg er en kende ufleksibel. Merde! Men hvis jeg er den eneste, der ikke kan møde op, så er der jo desværre ikke noget at gøre ved det. Følger de øvrige kommentarer i spænding.

Anonym sagde ...

Hep, er (med) på den 6/10, og de fleste andre fredage i et 14. dages interval umiddelbart før/efter d. 6.

Sig til hvis du kan bruge en praktisk gris til noget stik-i-rend-noget.

Anonym sagde ...

Kan også i 14-dages interval før/efter, altså bare liiige med undtagelse af d. 13... :-)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Jamen, skal vi så tage fredag d. 20. oktober i stedet, er den bedre? Vi talte om at den måske var dum fordi den lå i efterårsferien, men jeg skal ingen steder, og det skal I måske heller ikke?

Anonym sagde ...

Yay! Dér er jeg helt klart med. Jeg skal heller ingen steder - SU-Styrelsen sætter nemlig en ret effektiv stopper for udenbys/-lands aktiviteter i det hele taget. :-)
(Forresten er 'Gilead' ret billig på Play.com. Lige knap £6 inkl. fragt).

Anonym sagde ...

Har heller ingen planer om spændende rejser andre steder hen end frem & tilbage fra job :(

Så resten er vel op til de andre ??

Suzy-Hang-Around sagde ...

Si! Datoen er nu fredag 20. oktober indtil nogen brokker sig ;-)

Anonym sagde ...

Fredag d. 20. oktober er fin med mig. Bliv dog ikke overrasket hvis jeg dukker op d. 19, lettere forpustet og rundforvirret ;)

Anonym sagde ...

20 oktober er noteret og jeg glæder mig meget til den her bog. Den skal bare lige bestilles... :)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Lyder godt! Jeg har fulgt A's råd om at bruge play.com, og bogen er allerede på vej - billigt OG hurtigt! :-)

Kimpo sagde ...

Den bog ser ekstremt kedelig ud. Er det altid sådan noget stille kultiveret skønlitteratur om menneskelige følelser?

Anonym sagde ...

Jeg skal jo så noget rigtigt eksotisk & fremmed, så jeg er i London d. 20/10. Jeg beklager den langsomme reaktion, men nu er jeg jo under alle omstændigheder ikke så meget til stille kultiveret skønlitteratur med lange naturbeskrivelser, der symboliserer noget med menneskelige følelser... Men bogklubselskabet er hyggeligt, så jeg er da ked af, hvis det bliver d. 20.

Anonym sagde ...

Nu er bogen bestilt - på Amazon.co.uk til ca 140 kr for det hele. Jeg glæder mig til at læse den. Men hvad bliver det til med datoen?

Suzy-Hang-Around sagde ...

SÅ er det helt definitivt: vi mødes næste gang fredag 3. november hos mig.