onsdag, december 06, 2006

Almindelig høflighed?

Prøv lige at høre: For nylig var det et år siden jeg rendte ind i kursusemne nr. 4, hvilket dødssyge forløb blev startskuddet til denne blog. Dengang mødte jeg ham til et arbejdsarrangement, hvor han forudsigeligt nok kom igen i år. Vi så hinanden kort i vrimlen, men han havde diverse pligter til festen, og jeg gik inden han var færdig, så vi fik ikke hilst på hinanden. Ikke fordi jeg partout ikke ville hilse – jeg gad bare heller ikke hænge i timevis og vente; hvem siger han gad snakke med mig? Og jeg havde travlt. Så fint, jeg gik, ikke mere der.

Så kom jeg cyklende hjem for et par dage siden med masser af indkøb på cyklen, iPod i ørerne, og koncentrerede mig foran min bygning om ikke at ramme en fodgænger på fortovet. Der så sød ud med et lidt forsigtigt smil. Og som jeg for sent genkendte som nr. 4. Og pga. fart, indkøb og dimser i ørerne var det ikke lige til at få vendt og råbt ham op. Og det var jeg faktisk lidt flad over. Jeg ligger ikke søvnløs over ham længere, og ville gerne hilse og for den sags skyld sludre, og nu virkede det bare som om jeg stadig var så indebrændt og knust at jeg ikke engang kunne hilse.

I bevidsthed om egen svage viljestyrke slettede jeg hans nummer dengang, så jeg gik og overvejede om jeg skulle finde det på en eller anden måde for at sende en sms, da jeg modtog en fra ham med nogenlunde den ordlyd jeg havde tænkt mig selv at bruge: "Ville gerne have sagt hej, men ... håber du har det godt ...bla bla ... knus". Jeg skrev tak og forklarede, han skrev at det gjorde skam ikke noget, jeg takkede for initiativet, nu jeg havde slettet hans nummer, han svarede "at nu havde jeg jo hans nummer igen". Jeg skrev at vi ville få at se om jeg kunne administrere det, ha ha, hvortil han svarede at "han kunne tåle meget". Hvad betyder det? At jeg skal efterstræbe og plage ham op og ned ad stolper igen, hvorefter han kan sige nej tak? Han ved godt jeg var vild med ham; ville det ikke være lidt ufint at pudse ego med mig? Og jeg tror ærligt talt ikke han har brug for en større fanklub. Nå, jeg har hans nummer, men hvis han sidder og venter på booty calls fra mig, har han nogle skuffede nætter foran sig. Men han kender selvfølgelig heller ikke nye-SHA der er FÆRDIG med at være udfarende i forhold til mænd; han mødte jo i sin tid varmhjertede gamle-SHA, der ikke kunne møde en knude uden at ville ae ham glat.

Eller kan det virkelig være flinke sms'er uden bagtanker, sendt af almindelig høflighed? Findes det stadig?

... now I'm not saying that I want to go
you're not saying that you want me to stay
and this moment doesn't come easy or often ...

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Almindelig høflighed kan jo ret tit være en refleks. Han fik dit svar - han replicerede. End of story.

Anonym sagde ...

Nu udelukker det ene jo ikke det andet. Og den tanke jeg får, er også at han to gange har mødt dig, og du "havde bedre ting at lave" end at hænge rundt og hilse på ham.

Nogen mænd synes den slags er attraktivt i sig selv. Hvilket jo har det med at gøre tingene lidt kedelige når man begynder at omgås dem lidt mere.

- giver jeg overhovedet mening?
;)

Anonym sagde ...

Og nogle mænd synes kostbare kvinder er usympatiske. Det kommer måske an på hvor meget overskud man har (på bankkontoen).

Nogle kvinder er begavede med så meget primitiv sexappeal at de ikke orker tage det indirekte med - så ville de drukne i (sex)tilbud - andre må udnytte selv spinkle muligheder.

Acq er tydeligvis enormt lækker (eller selvforelsket), mens SHA er kikset (i det mindste i egen indbildning).

Spørgsmålet er så om Acq eller SHA møder de mest spændende mænd. Min påstand er som bekendt at rigtige mænd ikke gider selvforelskede overforkælede danske kvinder, og dermed at Acq(-typen) kun møder rigtige mænd, når de vil udnytte hendes krop. Dem der buser hårdt på og vil installere hende i deres liv, er sølle gulvmåtter som hun ikke gider i længden. SHA vil formentlig finde en kvalificeret livsledsager hurtigere end Acq.

Planteskægs kommentar er jeg kun delvist enig i. Nogen gange møder man da nogen man ikke har set i evigheder, men man rigtigt gerne gider snakke med over en kop Irish Coffee eller 4.

Kimpo
Dr. Phil i tøseblogs

Anonym sagde ...

Beskeden "han kunne tåle meget" kan kun betyde en ting når den kommer fra en mand - der er bagtanker indbygget.

Lige præcist den formulering er en føler med indbygget krog :)

Anonym sagde ...

Jeg er overbevist om at det stadig findes. Så enkelt kan det vist siges...

Suzy-Hang-Around sagde ...

Hæ. Det glæder mig da lidt at I heller ikke er enige. Så føler jeg mig ikke så dum i min forvirring.

Anonym sagde ...

Nu er jeg selvfølgelig en smule kynisk anlagt, men jeg synes helt klart det lugter af ego-pleje... Han synes selvfølgelig du er lækker & skal synes han er for lækker, selv om han ikke riiigtigt vil have dig alligevel. At du så 2 gange ikke har kastet dig tilbedende for hans fødder, har så fået pirret hans ego nok til at han godt lige vil bede om lidt ego-opmærksomhed fra dig (men - gætter jeg: kun nok til at han føler sig lækker igen, mere vil han ikke have ud af det). Ok, jeg er sgu noget kynisk, men fakta er jo, man skriver ikke, hvis man ikke vil et-eller-andet, og jeg er helt enig i din analyse af, hvad det var han ville

Uden Relevans sagde ...

Han vil bare tørre sit ego af i dine gardiner mens du kigger væk...

Du kan roligt slette det nummer igen.

Unknown sagde ...

Hvis han virekelig ville noget, ville han vel sige det lige ud?

Anonym sagde ...

Der findes ingen handlinger eller tjenester der ikke er gjort med en bagtanke.

Man har endda bygget en filosofi op omkring det at gøre noget for andre med en bagtanke inden for erhvervslivet som har fået betegnelsen CSR (Corporate Social Responsibility).

Men en bagtanke kan være ganske reel.

Din grunlæggende årsag (bagtanke) til at sende ham en sms om, at du ville have sagt hej. Er jo, at du gerne vil have, at han ved at du ikke er indebrændt og er kommet videre.

Så nej..flinke sms'er findes ikke uden bagtanker.