onsdag, december 20, 2006

Den rene Storm P.

Der var engang mit liv var så problemfrit. Mit hår var mellem 2 og tre centimeter langt og så godt som vedligeholdelsesfrit; det var skønt. Jeg syntes faktisk også at det var pænt, og at jeg var pæn med det, og jeg fik også komplimenter for det – fra kvinder. Der var nok lidt for meget lesbisk håndboldpige over det, hvilket forklarer både de mange komplimenter fra kvinder og de manglende komplimenter fra mænd. Så det kunne ikke blive ved, jeg blev alvorligt bekræftelsessyg, og håret er nu langt igen.

Det er ikke til at åbne et skab på badeværelset uden at hårprodukterne vælter ud. Jeg skal skrive hårvask ind i kalenderen fordi det tager så lang tid – og alligevel kom jeg for sent til morgenmøde i morges af den grund. Der findes intet som lange hår der kan samle en smule nus i krogene til ENORME nullermænd. Min søster tog for nylig en hjælpsom tur over mine gulve med Swifferen, og kaldte efter et minut: "Hvor er den henne? Den collie du gemmer?". Og min sorte kontorstol – jeg siger jer! Den ligner et monster af lange flagrende hår der stritter i alle retninger. Godt kontoret er velforsynet med klisterbånd af den brede slags: 20 cm klistres sammen i enderne med klistersiden udad, og fungerer fortrinligt som improviseret fnugrulle. HA! Tag den, hår!

... let it fly in the breeze
and get caught in the trees
give a home to the fleas in my hair ...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Så hvorfor er det lige du ikke for længst har indlagt en rekvisition til din arbejdsplads for en kontorstol der ikke er sort? ;)
Sort er måske nok per definition "cool" eller måske endda "phat" men det er bare SÅ dårlig en farve til kontorstole da den slags har det med, at suge hår og andet fnuller til sig.

Så få dog en kontorstol i collie-farver - din Storm P'ske klisterbånds anordning vil ganske sikkert stadigvæk være nyttig, men i hvert fald vil dit fælderi ikke være så synligt :D

Suzy-Hang-Around sagde ...

Sagen er, Kenneth, at min kontorstol er spritny og indeholder alle ergonomiske finesser - til gengæld fandtes den kun i sort og en virkelig trist Mormorbordeaux. Er bange for at jeg hænger på den. Men husker dig næste gang jeg har brug for farvestyling - du har tydeligvis talentet :-)