lørdag, april 29, 2006

Tilbagefald

NU er jeg ked af det. Jeg har været så vred ved tanken om at ’han dumpede mig pr. mail’, at det har fyldt det hele, men lige nu stopper tankerækken ved ’han dumpede mig’, og sorgen over savnet og den manglende afsked får mig næsten til at kæntre.

Når en mand begærer mig, føler jeg mig som den lækreste croissant i bagerens vindue. Ingen er så sprød, saftig og lækkert brun som mig. Og det bliver bekræftet af manden:
”Det er dén der jeg vil have. Nej, DEN der. Kun den.”
*ud ad butikken*
”Uhm, hvor du smager godt. Du er lige hvad jeg trængte til. Nej, hvor SKØNT! Jeg tror du er den bedste croissant jeg nogensinde har smagt ... men hov? Nu er der ikke mere. Nå, men jeg blev vel egentlig også mæt. Øv, mine fingre er fedtede.”
*tørrer fingre i posen og smider væk*

Og inden jeg ser mig om, er jeg blevet til den overflødige og lidt ulækre indpakning som han bare skal af med hurtigst muligt, og det er kun en gradsforskel om jeg uden videre bliver smidt på gaden eller båret til nærmeste skraldespand og kylet der.

Jeg kan næsten ikke holde det ud. Ja, ja, jeg kan godt selv læse det: Jeg skal finde ud af en måde hvor jeg kan blive nydt uden at blive fortæret, men jeg er helt blank på hvordan. Andre konkluderer at de ikke skal have en kæreste, eller slet ikke have noget med mænd at gøre, men det kan jeg ikke få mig selv til at sige. Jeg ville ØNSKE at jeg kunne undvære en mand, men det kan jeg ikke. Eller jo, på AA-måden, med ’en dag ad gangen’, så jeg behøver ikke finde ham i dag, men hvis jeg kigger frem på resten af mit liv, synes jeg der ser tomt ud uden en mand.

Så er det jo godt jeg har Dr. Phil, der har lovet at lære mig at ’love smart’, og en lang børnefri lørdag foran mig til at læse i. Forventer mirakel. Vender forbedret og oplyst tilbage.

... I don’t believe in the sun
how could it shine down on anyone
and never shine on me?
How could there be
such cruelty? ...

14 kommentarer:

Lene sagde ...

Må jeg minde om den her, og samtidigt videregive min søsters råd til mig da jeg for nylig sad i en situation der minder om det du er i nu. Følelsen af tabt kærlighed og af at være vraget havde jeg ihvertfald også.. Min søster sagde: "..næste gang du møder fyre og du lægger særlig mærke til en, du tror kunne være noget for dig, så tag i stedet ham der sidder ved siden af.. så undgår du de der typer der ikke er til "noget" alligevel.."
Der er de "farlige" og så er der dem man kan være sig selv sammen med og stsdig få tingene til at virke..



De Evige Tre

Der er to mænd i verden, der
bestandig krydser min vej,
den ene er ham jeg elsker,
den anden elsker mig.

Den ene er i en natlig drøm,
der bor i mit mørke sind,
den anden står ved hjertets dør,
jeg lukker ham aldrig ind.

Hver kvinde står mellem disse to,
forelsket og elsket ren -
en gang hvert hundrede år kan det ske
de smelter sammen til een.




PS: jeg LOVER at ked-af-det-hed-følelsen- forsvinder, før du tror:-)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Tak, Lene. Jeg påskønner virkelig at du gider bruge kostbar lørdag formiddags-tid på at skrive opmuntrende kommentarer til mig.

Suzy Q sagde ...

Kære SHA. Du er toplækker og det hele er pisseuretfærdigt og uforståeligt og åndssvagt.
Ham, du viste tillid, var desværre en klam og skvattet og ussel mand, og du kunne ikke have vidst bedre, for han spillede en rolle som sød og stærk og hæderlig. Han havde nok set hvordan andre gør, og så efterlignede han dem så godt han kunne, for at kunne tiltrække en klog og smuk kvinde.

HAN er en IDIOT og DU er et kærligt og givende menneske, derfor passede I ikke sammen.
Knus fra Suzy

Suzy Q sagde ...

.. og nåja, så var du cirka også 16 gange så klog som ham. Tudeprins.

Suzy-Hang-Around sagde ...

JA! Og han røg! Og boede i et grimt hus! Ikke noget tab ...
Tak for de smukke ord, Suzy Q, dem vil jeg tage til mig - du så os trods alt sammen, so you should know :-)

Anonym sagde ...

Du ligner efterhånden en halvt fordøjet Digestive, et skræmmede syn!

;-)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Ja, Kimpo, snot- og grådopløst, det er den rene elendighed. Du er nu rar, selvom du forsøger at være brysk ;-)

Anonym sagde ...

Man skal derhen, hvor man er den, der vælger den lækreste croissant i vinduet. Jeg ved bare ikke hvordan. Men det undrer mig til stadighed, at det i så høj grad er mænd, der vælger og vrager, og kvinder der bliver valgt - og vraget.

Anonym sagde ...

Klogekoner er smukke og interessante.

Grædekoner bliver våde i ansigtet.

"...stik mig en kold fad, så er jeg genoplad'et..godt taget".

SHA sæt fjolset på plads en gang for alle. Det virker! Og du slipper for tilbagefald...og så husk:

"Vi der spiller på at være "sød, bekræftende, opmærksom og varm" er de mest udspekulerede...drop ham"...som jeg åbenbart har skrevet i en kommentar i marts.

Suzy-Hang-Around sagde ...

Tak for venlig opsang, Leto, han ER eftertrykkeligt droppet. Tror måske også at mine sidste tårer er grædt i denne sag - i dag føles det i hvert fald sådan ...

Anonym sagde ...

Jeg synes det er interessant at kvinder er så "dårlige til at vælge". At de med al deres sociale intelligens ikke evner at spotte plattenslagere, der bare er for gode til at være sande.

Det skyldes nok deres extreme behov for at blive bekræftet multi-mega-status-meget. Når de således fraVÆLGER de mindre sprøde berlinere for at nuppe tomme smarte libertinere, er det dybest set fortjent, når det derefter går dem skidt.

(bare for lige at se det fra de vragede mænds side)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Du har ikke uret, Kimporator, som jeg vist også allerede har indrømmet (http://suzyhangaround.blogspot.com/2006/04/den-bitre-han-skriver-at-han-er-ked-af.html). Jeg har helt sikkert været skyldig i manglende granskning af egne motiver. Man skal selvfølgelig aldrig tro på noget som man SÅ gerne VIL tro på.

Anonym sagde ...

@ Lille Kim,
Sjovt nok så går det begge veje...

Anonym sagde ...

leto, bager du på mig?