torsdag, juni 01, 2006

Ser jeg fed ud i den her?

Det er sikkert vores egen skyld. Alle mulige manipulerende fisken-komplimenter-spørgsmål har vænnet mandekønnet til at lyve for os.

I troede måske jeg var færdig med at være bitter? Næhæ. Ikke det der ligner. Jeg kan slet ikke BESKRIVE hvor nede jeg er over udsigten til spil, spil, og flere spil. Hvad skal der til for at få sandheden ud af en mand? Jeg er godt klar over I lyver for at opnå noget. I vil måske kalde det den gode stemning (se overskrift), men skal vi nu ikke bare være ærlige og kalde tingene ved rette navn? Blowjobs. Blowjob = dobbeltplusgodt. I get it. Der er ingen grænser for hvor meget I vil lyve for et blowjob. Og det må jeg jo, som medlem af kvindekønnet, tage min del af ansvaret for. Der er åbenbart for få blowjobs i udbud, siden efterspørgslen er så desperat.

Men besvar så lige mit spørgsmål, vil I ikke nok? Jeg spurgte nemlig en ellers velafbalanceret ven forleden, og han hostede sin cola ud af næsen, og i al balladen med optørring og næsepuds blev spørgsmålet aldrig besvaret: Hvis jeg nu, stor som jeg er, accepterer at I lyver for at få det blowjob, HVOR MANGE blowjobs skal jeg så give før jeg har gjort mig fortjent til ikke at blive løjet for?

I bet you're wondering when
the next payback shoe will eventually drop.
I bet you're wondering when my conditional police
will force you to cough up

24 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg er chokeret! Jeg var slet ikke klar over at man(d) kunne få blowjobs ud af at være sandfærdig - det vil sige jeg har været det i al den tid og ikke fået bonussen?
Hmmm det vil sige at ... og med 12 i mente ... og gange med .... det er sgu mange pusterier jeg er gået glip af ;)

Anonym sagde ...

Enig. Det er totalt urealitisk det hun skriver.

Anonym sagde ...

Jeg kan godt se hvor Frk Suzy kommer fra med det her - jeg tror det med, at mænd lyver skyldes at nogle bliver forvirrede over at kommunikationen med kvinder er helt anderledes end hvad de magter at forstå og så er det nemmere bare, at falde tilbage til floskler og lir - og måske undervejs også overbevise sig selv om, at bare der er sex i et eller omfang i den sidste ende, så er det vel ligemeget hvad der bliver sagt.

Suzy-Hang-Around sagde ...

Tak, Kenneth. Og hvorfor så tvær, Kimporator? Jeg støtter jo din ofte udtalte tese om at kvinder nægter mænd deres retmæssige sex. At jeg så også føler mig snydt for hvad der er retmæssigt mit er en anden sag ...

Anonym sagde ...

Nåja - og for at besvare det egentlige spørgsmål i stedet for at væve 200 meter om interrelationer mellem mænd og kvinder - så er svaret ingen; sandhed er ikke noget man gør sig fortjent til, den skal være der uanset hvad.

Anonym sagde ...

Ja, helt ærlig, Frk. SHA! Jeg troede, det var en sober blok, du førte.

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ Boris: Undskyld. Jeg opretter fluks en 'Undtagelser'-liste med dit navn øverst.
@ Z: Undskyld. Jeg er bare møgmuggen.

Uden Relevans sagde ...

Min erfaring siger at hvis man taler sandt er der flere BJs end hvis man begynder at væve sig ind i et spind af løgne man ikke kan huske og/eller kontrollere.

Og ens samvittighed er ren.

Stillet op ad en mur kan man jo altid spørge igen, hvad vil du have jeg skal sige? De bukser har en meget uheldig form skat ;)

*Disclaimer* min kærestes røv er langtfra stor, i enhver form for beklædningsgenstand eller uden.

Anonym sagde ...

Har du overvejet hvad et indlæg som det her siger om kvinder og demokrati?

Hvordan kan vi have demokrati baseret på samtale, når kvinder bare lyver og forventer løgn?

Hvorfor i alverden skal notoriske løgnere egentlig have stemmeret?

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ Morfar: Du er selvfølgelig endnu en undtagelse, lige som de andre blogmænd ;-) Mænd på nettet og mænd irl = 2 forskellige ting.
@ Maria Høne: Tak for forsøg på at sætte mændene på plads :-)
@37g: Hvad sker der for dig? Jeg siger jo at det er mænd der lyver. Jeg åbner så også døren for at kvinder selv er ude om det. Og det er ærgeligt, men efter min overbevisning ikke grund nok til at fratage nogen deres stemmeret.

Kimpo sagde ...

Den er jeg nødt til at svare på, trods min gnavenhed:

Det er jer, der med jeres indflydelse, jeres nuværende magtposition, presser sladder og uærlig tale ind som herskende norm.

Hvis du ikke kan genkende hunkønnet som det mest uærlige køn, ved du ærligt talt ikke hvad der er op og ned i verden.

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ 37g: Så ved jeg ikke hvad der er op og ned i verden. Så vidt jeg kan se, lyver begge køn, nogle gange af forskellige årsager og om forskellige ting, og jeg kan ærligt talt ikke bedømme hvis løgne der er mest skadelige.

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ min tidligere kommentar: Det staves selvfølgelig 'ærgerligt'. Det er en slåfejl, ikke en stavefejl. Såsgudaforfandenosse!!!! ;-)

Anonym sagde ...

Nu har jeg så aldrig spurgt en mand, om jeg så "fed ud" i dette eller hint kluns. Det kan jeg nemlig så glimrende selv afgøre ved at se mig i et spejl. Så der er sgu heller aldrig nogen, der har reddet sig et BJ ved at lyve for mig - SHA - du kan ikke mene det vrøvl. Så nemme er der sgu da ingen kvinder, der er?

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ Fr. Møller: Nej, det må man ikke håbe. Og min post sigter ikke til udveksling at et stk. BJ for et stk. kompliment. Jeg taler om at blive talt trusserne af i en storm af komplimenter, henførte øjekast og erklæringer om evig kærlighed, der så pludselig viser sig at være mindre værd end den ilt der blev brugt på at udtale dem. Jeg spørger om kvindekønnet virkelig har bedt om og gjort sig fortjent til den behandling? Er det den eneste måde (visse) mænd kan få sex på?
Denne post er en udløber af et længere forløb med Passionen, beskrevet her på bloggen, hvis du gerne vil have baggrundshistorien.

Anonym sagde ...

Vi har vel "bedt om det" hvis vi sluger det råt. (No pun intended, da talen også var på blowjobs...).

Men at lade sig nøje med nok så søde ord fra en gift mand, der vil have lidt sjov ved siden af... SHA - vi er meget mere værd - og det ved du sgu godt!

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ Fr. Møller: Han var ikke gift. Fri på markedet og ville efter eget udsagn gerne have en kæreste.

Anonym sagde ...

OK... Så var du bare for god til ham!Ikke at det nødvendigvis gør enligheden lettere at bære, når den vælger at smide sig tungt hen over ens skuldre. Men mænd, der ikke er voksne nok til at vide, hvem og hvad, de er, dem har jeg nu altid med sjælsro overladt til nogle andre ;-).

Suzy-Hang-Around sagde ...

Jeps, Fr. Møller, alt for god til ham. Sjælefred også NÆSTEN genvundet. Denne post var blot et lille efterskælv :-)

Anonym sagde ...

Jeg bliver nødt til lige at give mit besyv med på denne. Enhver mand, der siger at han ALDRIG har løjet for sin kvinde, er allerede der fuld af løgn. Om det så bare drejer sig om den lille hvide løgn, man skal af med, for at svare på om hun ser fed ud i de bukser hun nu har valgt at tage på den dag. Min erfaring siger mig at det spørgsmål og svar, absolut ikke er henstillet til manden som et spørgsmål om den konkrete situation med bukserne, trøjen, sokkerne, men snarere er et spørgsmål om, hvordan manden opfatter kvinden som helhed. Det er i svaret du bliver bedømt. Og du bør finde på noget nyt at sige ofte, for den samme bemærkning bliver bare kørt tynd, og virker ligegyldig. Her er et par svarmuligheder, og deres betydning på spørgsmålet: "ser jeg pæn/fed ud i de hersens bukser?"

"Nej" - Den person, der bare siger nej, som skudt ud af en kanon, kan allerede se frem til en uge uden sex. Kvinden VIL bedømmes med sin udtalelse, om det er godt eller skidt.
"Du ser godt ud i alt skat" - Endnu en ligegyldig bemærkning for kvinden, som man måske alligevel kan slippe afsted med en enkelt gang.
"Ja, du trænger godt nok til at tabe dig (en smule, meget - indsæt selv variant)" - Du er så meget på røven for den her.
"Ja, tag dem af, og kom herhen" - Giver lidt flere kegler, men skal leveres på den helt rigtige måde. Kan også kun bruges et fåtal af gangene.
"Hvad synes du selv?" - Respekten er lige ud af døren. Hvordan kan hun respektere en mand, der skal have dikteret sin mening fra kvinden? Jeg lader den lige stå et øjeblik :-)
"Øjeblik, smukke. Jeg har din bedste veninde på speeddial på telefonen. Så kan du lige diskutere det med hende." - Efter et stykke tid, med denne bemærkning ender det med at hun selv ringer til veninden, og så tager de den derfra. Du skal alligevel ikke regne med at din bedømmelse har noget at gøre med hvilket tøj hun tager på.

Alt i alt, synes jeg at det drejer sig om noget ganske andet, når den slags spørgsmål kommer på banen. Det bunder i usikkerhed. Der er så meget, der gør en kvinde usikker, hvor vi mænd hvilker noget mere i os selv. Vi bliver ikke bedømt på samme måde som kvinder gør. De bliver bedømt af mænd på gaden, andre kvinder på gaden, deres bedste veninder, venindernes veninder.
Kommer jeg til fest med samme t-shirt som en kammerat (eller en vildt fremmed person), så er vi tvillinger for en aften. Og det kan vi have det skideskægt med. Hvis det sker for en kvinde, så gør jer klar til at tage tidligt hjem...
I bund og grund, håber jeg ikke at den slags gøres for at udmunde (!) i et blowjob, eller andre seksuelle ydelser. Det er op til manden at forføre kvinden, hvis han vil have noget ud af det. Men I andre mænd skal ikke bilde mig ind, at I får jeres kvinder til at smide tøjet, hvis I fortæller hende at hun altså er noget buttet her til aften... Jeg siger ikke at I lyver, bare at I ser jeres kvinder i det lys, der er behov for. Og hun elsker at høre det.

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ Phoenix: Tak for ærlig tilbagemelding, og jeg er meget enig i din sidste sætning. Jeg advokerer ikke for sandhedsfundamentalisme, nej, jeg siger med Fleetwood Mac: "Tell me lies, tell me sweet little lies". Men lad være med at lyve om det vigtige. Det skulle vel ikke være et umuligt krav?

Anonym sagde ...

Altså hvis jeg må være sådan lidt irriterende analytisk - fik du så ikke lige projiceret dit problem med den enlige løgnagtige Passion over på hele den mandlige race? Detvarjosletikkedetdethandledeom! Normalt har du sådan nogle fremragende metaforer, men den her fik passionsvreden vist forvrænget.

PS: Jeg er bare mavesur, fordi jeg er solskoldet... Du derimod, er jo garanteret bare lækkerbrun, som den glitrende discodronning, du er inderst inde ;)

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ AnetQ: Måske *beskæmmet*. Men han er altså ikke den eneste der har hældt en kæmpe sæk komplimenter ud over mig, for derefter at vende på en tallerken ... kan dog kun i skrivende stund komme i tanke om en anden (beskrevet på bloggen som kursusemne tre), så min bredtfavnende anklage er muligvis ikke helt rimelig. Sorry. Jeg var mavesur den dag :-/

Stakkels dig. Tænkte på din sarte ferskenteint i går, for jeg kunne godt mærke at jeg havde fået rigeligt sol, og blusser lidt på udsatte steder. Men i dag føler jeg mig ganske rigtigt som en gylden gudinde ;-D Dog uden glimmer - det er jo hverdag.

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.