tirsdag, marts 21, 2006

Ramt af blogvirus

Hurra, jeg er blevet tagget! Tre gange. Og det er jeg lykkelig for, jeg elsker sådan nogle lister. Imødeser bare problemer med at finde endnu uberørte bloggere ... men sådan en virus, undskyld, sådan et meme, må jo også gå lige så stille til på et tidspunkt.

4 jobs jeg har haft:

1. Jordbærplukker i min barndoms sommerferier. Op ved firetiden om morgenen for at tjene kr. 2,15 pr. kg. jordbær plukket. Stik lige den, Monty Python i jeres skotøjsæske på motorvejen!
2. Sort rengøringsdame i Ordrup. Husker især ét badeværelse med jacuzzi, bidet, toilet, to håndvaske og bruser hvor ALLE armaturer og løsdele var kobber. Det irrer hurtigt i vådrum, kan jeg afsløre. Rengøres med Bistro. Gulv og vægge var marmor der skulle håndbones med voks. Vorherrebevares.
3. Guide på kanalrundfarten. Jeg blev aldrig god til den tyske version, og pustede utydeligt i mikrofonen på endelser og artikler jeg ikke kunne huske.
4. Sælger af svinedyrt mundblæst glas i en forretning hvor jeg skulle være glad hvis jeg så 5 kunder på en dag. Der begyndte jeg at brodere. Dejligt tidskrævende hobby.

4 film jeg kan se flere gange:
1. Strictly Ballroom
2. The Fisher King
3. True Romance (Tarantinos)
4. Fight Club

4 steder jeg har boet:
1. Barndomshjemmet på sydvestfyn – ikke særligt langt fra Snave. Reklamerne tager min barndoms omgangskreds på kornet.
2. Kostskole i gymnasiet; fri druk, fri sex – slet ikke så skidt.
3. På 16. sal i Domus Vista med udsigt til solopgang over Øresund om morgenen og Tivolis fyrværkeri om aftenen. Det ville have været skønt hvis ikke viceværten havde luret at jeg boede der til ulovlig fremleje; han begyndte at låse sig ind mens jeg sov og mumle noget om ’at holde sig gode venner med ham’ og ’små kys’ ...
4. Vesterbro – my love.

4 tv-shows jeg ser:
1. Frasier. ALTID sjovt, og måske det eneste show jeg gider se reruns af.
2. Desperate Housewives. Elsker den der David Lynch-agtige ’smukkere og mere farvestrålende end virkeligheden’-virkelighed.
3. 24. Normalt falder jeg prompte i søvn ved det mindste optræk til krimi, men jeg ælsker Jack Bauer.
4. Extreme Makeover – the home edition. Det er forfærdeligt manipulerende, de indretter hæsligt, og jeg sidder alligevel og kamptuder.

4 steder jeg har været på ferie:
1. Kerala, Indien. 3 gange. Skal tilbage mange flere gange.
2. Vietnam, rundrejse, helt malene. Smukt. SÅ smukt.
3. New York City. 3 gange. Skal tilbage mange flere gange.
4. Venedig, inklusiv rundvisning ved og stormende fling med handsome dansk-italiener. Nyj, hvor var det romantisk.

4 websites jeg besøger dagligt:
1. google.com
2. epicurious.com
3. amazon.co.uk
4. blogbot.dk

4 steder jeg hellere vil være lige nu:
1. Hjemme i Indien.
2. På Skt. Hans Torv en balsamisk sommeraften.
3. I 2002 da min skønne labrador stadig levede.
4. Petra i Jordan – nr. 1 på min ’mangler at se’-liste.

4 x mad, jeg får en del af:
1. Ris og kylling. Håndsorteret, ekstra langkornet jasminris af årets høst købt hos seriøs risforhandler, gerne kogt som kokosris, med kyllingebryst fra Netto og Danpo. Og jeg der ellers påstår at kæmpe for dyrevelfærd. Hele kyllinger købes hos slagteren, æg hos ostehandleren, men kyllingebryst kan magelige SHA altså godt købe fra burhøns ...
2. Ciabattabrød fra Lagkagehuset med ost fra Supermarco.
3. Irmas økologiske frosne spinat og grillet laks. Meget glad for min Le Creuset grillpande.
4. Pebermyntechokolade. Helst Feodoras ’Mint for Two’, men den sælges nærmest INGEN steder! Tips modtages med kyshånd. Cloettas Kehlet og Frellsens pebermyntedessert går også an.

En blogger, der endnu ikke er smittet og som jeg fluks vil hoste på: Erlando

... Language! It’s a virus! ...

2 kommentarer:

Suzy Q sagde ...

Altså, du kan ikke først gøre folk afhængige af din blog og så lukke for det varme vand. Er det en del af en udspekuleret pusher-strategi? Hva? hva?
:D

Anonym sagde ...

Prøv økoladens pebermyntechokolade! Fås nogle gange i Irma...