lørdag, juli 22, 2006

Gennemafslappet

Det kan altså virkeligt anbefales, sådan en daseferie med INTET pligtorienteret på programmet. Jeg havde en skøn uge i Italien, og gjorde INTET jeg ikke havde lyst til, men sov, spiste og læste helt efter mit eget skema. Jeg havde ikke engang taget mine vitaminpiller med, fordi jeg ikke gad føle mig forpligtet til at huske at spise dem hver dag. Er man så ikke inkarnationen af fysisk og mental dovenskab?

Jeg fik læst alle bøgerne på listen, pånær halvdelen af Consider the Lobster og The End of Faith, til gengæld fik jeg læst fire andre: en krimi af Clare Francis som min søster anbefalede, og som jeg følte mig udmærket underholdt af, men jeg er bare ikke til krimier; de føles underligt hule, synes jeg. Hun lånte mig også to skønne sydstatsfamilieromaner af Rita Mae Brown, om et par søstre der elsker, hader og misunder hinanden på den mest vidunderligt intrigante maner, og de var lige i øjet til letfordøjelig strandlæsning. Min søster diagnosticerede ganske rigtigt min feriebogliste som begrædeligt mangelfuld i den mere kulørte afdeling, og afhjalp prompte manglen. Som den kogebogsfetichist jeg er, fik jeg også lige sneget Simon Hopkinsons Second Helpings of Roast Chicken med. Den var god, ingen tvivl om det, men opfyldte også et suttekludsagtigt tryghedsbehov: hvor der er en kogebog, kan jeg føle mig hjemme. Tosset. Og som en lille forlænger kan jeg berette, at selvom Rimini er totalt turistorienteret, og kun består af hoteller, sololieforretninger og ydmygt udseende restauranter, fik jeg ikke et dårligt måltid hele ugen. De kan altså noget, de der italienere.

De kan så også, åbenbart, spille fodbold. Jeg KUNNE bare ikke holde med dem, selvom jeg prøvede, så jeg så finalen med en lidt amputeret fornemmelse i kroppen, og sprang folkefesten over. Jeg var faktisk lidt ... misantropisk er for stærkt et ord ... verdensfjern, måske? Jeg gad i hvert ikke rigtigt andre mennesker, og ville have haft mere glæde af min iPod end den parlør jeg pligtskyldigt havde slæbt med. Den var dog ok i forhold til kommunikation med hotelpersonale, ekspedienter og tjenere, der alle kun talte italiensk. De er gode til mad, men ikke til sprog, italienerne.

Som en sidste forbrugeroplysning vil jeg gerne fortælle at når man ikke medbringer rygindsmører, er solprodukter på spray toppen, huden holdt til min soltilbedelse, og jeg vil nu forsøge at finde et eller andet med bar ryg jeg kan føre mig frem i til Suzy Q’s cocktailparty i aften, hvor både kursusemne et og tre er inviteret. Oh, well. Et er længe siden, og jeg tror faktisk at nr. tre med vanlig mandlig konfliktskyhed vil blive væk – vi får se om min clairvoyance holder.

... og hver en villahave har sin helt specielle duft
der forsøder sommernattens stillestående luft
hvor nattergalen uden at unde sig selv det mindste hvil
slår sine triller dygtigt ramt af Amors pil ...

12 kommentarer:

Kimpo sagde ...

Gider du godt forklare, hvorfor du spiller fornærmet over, at de mænd, du falder for, er lige så uoprigtige, taktiske og manipulerende, som du og den typiske kvinde er?

I kællinger hverken kan eller vil jo oprigtighed. Dine tirader vækker faktisk kun foragt herfra.

Suzy-Hang-Around sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Suzy-Hang-Around sagde ...

Iv, der er vist nogen der har haft en dårlig fredag aften, hvad, 37g? Jeg kan desværre ikke tilbyde nogen forklaring, da jeg, selv efter gennemlæsning, ikke kan finde det uoprigtige, taktiske, manipulerende eller tiradeagtige i min post.

Kimpo sagde ...

Du har netop i din kommentar demonstreret det. For ingen tror vel for alvor på at du ikke har læst dine egne links og dermed let kan sammenholde det med min kritik?

Hvornår stopper hykleriet?

Anonym sagde ...

Ahja - sådan en skøn ferie væk fra alting er nu en herlig ting, jeg må vist selv vente til næste år men SÅ skal jeg altså også et eller andet sted hen - bare det er nogle tusind kilometer bort fra landets grænse :D

God fornøjelse med cocktail partyet - jeg har lige spottet på SuzyQ's blog at der har været det helt store bygge projekt igang - jeg kunne forestille mig det sikkert var der der skal mingeleres med drinks og hygge? :)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Tak, Kenneth, jeg håber også vi skal danse under stjernerne i aften :-)

@ 37g: Nåh, nu dæmrer det så småt, 37g. Altså, fordi de gjorde mig ked af det den gang, skal jeg 1. udeblive fra cocktailparty eller subsidiært 2. komme i unisextøj, for at undgå lignende forløb som dem jeg linker til? Nix, det er MIN nære veninde, de to omtalte er kun bekendte, og end ikke et trecifret antal mandenederlag skulle forhindre mig i at tage sommerkjole på til havefest i juli. For øvrigt har jeg siden sidst fået at vide at kursusemne et er gledet ud af gæstelisten og kursusemne tre som forudsagt har meldt afbud - ikke at det gør nogen forskel for din galde. Der kommer jo sikkert andre uoprigtige mænd som jeg kan manipulere til frådende liderlighed med min bare ryg.

Kimpo sagde ...

Det tager jeg som et nej. Og så er illustrationen fuldstændig, med mig om den der tager tingene for pålydende og dig som den der bare lukker lort ud hun ikke mener noget med kort efter.

Jeg spildte faktisk tid på at læse de links du smed. Og FORHOLDE MIG TIL DEM.

Kan være jeg kræver for meget, når jeg forventer at du skal huske problematikken i de skriverier du selv vælger at linke til, men jeg finder det teoretisk interessant at teste, om skriverierne her skulle kunne bringe den veluddannede radicoole forfatter til lidt selvrefleksion, eller hun blot er en, omend velformuleret, prætentiøs gås.

For lige at minde dig om problematikken, så du ikke igen taler udenom sagens kerne:

Du klagede over mænds manipulationer i flere indlæg, men får alligevel afsløret at du er lige så røget som de er spegede. Så er det vel naturligt at spørge, og jeg gentager:

Gider du godt forklare, hvorfor du spiller fornærmet over, at de mænd, du falder for, er lige så uoprigtige, taktiske og manipulerende, som du og den typiske kvinde er?

I kællinger hverken kan eller vil jo oprigtighed. Dine tirader vækker faktisk kun foragt herfra.

Suzy-Hang-Around sagde ...

Jeg beklager min tungnemhed, som dog selvfølgelig ikke overrasker dig, 37g, men jeg er ikke med. Jeg kan ikke se hvor jeg har været manipulerende og uoprigtig. Så svaret er nej, ikke fordi jeg ikke gider, men fordi jeg ikke kan godkende præmissen i dit spørgsmål. At jeg vækker din foragt er jo desværre ikke noget nyt.

Kimpo sagde ...

Du afslutter da ganske instrumentelt i http://suzyhangaround.blogspot.com/2005/12/mit-kursusforlb-ii-tredje-kursus-knude.html , men jeg giver mig: det er ved anden gennemlæsning under lavere temperaturer svært at dokumentere at du er et manipulerende dumt svin. Så jeg vil lade nåde gå for ret og indtil videre notere mig at du hævder at være bedre end de mænd du udleverer.

Men jeg holder øje med dig :o)

Anonym sagde ...

Jeg tror at Kimporator/37g er en slags trold (se http://www.webxorcist.com/weblog/weblog-details.asp?idlog=734)

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ Maria Hønen: Hæ hæ :-)

Anonym sagde ...

Sikke en masse.. Jeg vil elegant springe hele tiraden over og glæde mig ove at du,. kære SHA har haft en dejlig ferie og så lige nappe ideen til mig selv. Nu tør jeg nemlig lige pludselig godt det dér med at rejse alene :)