torsdag, december 29, 2005

Mit kursusforløb

Lad mig med det samme slå fast, at ikke alle mine erfaringer med det modsatte køn har været negative. Der har været søde mænd som har givet mig en masse, og de bedste af dem figurerer heldigvis stadig i mit liv. Jeg er dog bare lige sendt til tælling af en knude, og måden det skete på, gjorde mønsteret blændende tydeligt: For fjerde gang på fire år fik jeg ’det er ikke dig der er noget galt med, det er mig’-talen. Og som alle ved (især dem af os der ser Friends), betyder det det modsatte af hvad der bliver sagt, altså ’der er noget helt galt med dig, men jeg er for konfliktsky slash hensynsfuld til at slynge det lige i synet på dig’.

Første kursus:
Knude for begyndere: Blind date og udskilningsløb

En kollega gav min mail til en mandlig bekendt, som hun mente ville svinge med mig, han mailede (hyggeligt), vi var ude at spise (hyggeligt), og han inviterede mig derefter på middag hjemme (hyggeligt med farvelkys). Tredje date skulle have været hos mig, men han aflyste inden. På telefonsvareren, den skammelige tølper.

Dumpet: På at foreslå en nr. 2 date, og ikke ane uråd da den ikke førte til sex, trods det at vi var hjemme hos ham.

Bevis på grænseløs naivitet: Jeg tog imod hans tilbud om at ’mødes over en kop kaffe og snakke om det’, hvor jeg bare fik et extended combination remix af ’det er ikke dig’ og ’jeg er ikke klar’.

Epilog: To uger senere mødte en af mine venner ham til en fest med hans nye kæreste, som han var åbenlyst forelsket i. Han havde altså kørt et udskilningsløb, set os sideløbende, valgt den anden (hvilket er ok), men ikke kunnet bære at fortælle mig sandheden (hvilket er skvattet). Han mente sikkert, at han skånede mig, men jeg mener, at han undlod at påtage sig sit ansvar. Men som det begynderkursus det var, sad jeg kun i ’hvad fanden er der galt med mig?’-dyndet i to uger; så blev det jo heldigvis bevist, at det var ham der var handicappet på integritetsfronten.

Andet kursus:
Knude for let øvede: Byløve og booty calls

Mødte en fyr i byen som bagte temmelig hårdt, og som blev ved med at køre på, selvom jeg var afvisende. Jeg syntes ikke han var rigtig lækker i første omgang, men hans selvsikkerhed var alligevel charmerende, så vi endte med at være sammen. Han bad om mit telefonnummer, men nåede ikke at ringe før jeg havde mailet til ham på hans arbejde (JA, jeg ved det godt!! Selvfølgelig dumpede jeg allerede her). Men han ringede da, vi lavede nogle småting sammen, men han var ikke rigtigt på, hvilket han faktisk også indrømmede med, you guessed it, den sædvanlige sang, denne gang i ’der er ingen jeg taler så godt med som dig, men jeg duer ikke til at have en kæreste’-variationen. Der gik et par måneder uden kontakt, hvorefter han begyndte at booty call’e mig i weekenderne. I første omgang med ’jeg har lyst til at spise brunch med dig i morgen, så skal jeg ikke bare komme og sove?’, dernæst booty calls uden omsvøb, og til sidst en nat hvor han rasende kom stormende, bad om at låne min telefon, og derfra ringede til sin ekskærestes telefonsvarer og overfusede hende (hun havde vist lagt an på en af hans brødre), og åbenbart forsøgte at gøre hende jaloux ved at fortælle at han lige nu var ’hos en anden dejlig dame’. Addddrrr! Dejlig dame, må jeg være fri. Han faldt bevidstløs om og var umulig at vække, men jeg smed ham ud så snart han vågnede næste dag, og bad ham lade være med at ringe - hvilket han også gjorde.

Dumpet: På ovennævnte mail før han selv ringede, på at gå tilbage til en fuser, og på ikke lure den store forskel i han intensitet før og efter sex: Før sex var jeg en gudinde, og blev hyldet med komplimenter, efter sex var han tavs og mut, og hvis vi talte om noget, var det gerne hans mislykkede forhold til ekskæresten.

Mere krævende kursusindhold: Indledende træning i blandede signaler, i dette tilfælde afvisende udmelding i ord, interesse (omend kun seksuel) i handlinger.

Fremskridt: Jeg fik selv sagt stop.

Herefter tog jeg en knudepause. Ja, dvs. det gjorde jeg måske ikke helt, da jeg mødte og giftede mig med min datters far, og det forhold var galt på så mange niveauer, at jeg slet ikke kan bryde det ned i blog-venlige bidder. Derudover har jeg også svoret at tale ordentligt om ham (qua hans far-position), så ham springer vi legende let henover, og fortsætter med gennemgangen af kursusforløbet (som jeg masochistisk genoptog efter skilsmissen) i morgen.

Vi fader med en heavyballade der tidsfæster mig knivskarpt som gymnasieelev i firserne:

... here I go again on my own
going down the only road I've ever known
like a drifter I was born to walk alone ...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åhh, sweetie.. knudemænd er mere udbredt end man tror. Håber du har lært at bytte rundt så det er dig der har støvlerne på. Jeg venter i spænding til i morgen :)

Anonym sagde ...

Bootycaller...han var da et fjols..