onsdag, december 28, 2005

Hvad jeg har lært
Jeg har lært hvordan jeg skal håndtere mig selv omkring mænd. Eller rettere: Hvordan jeg ikke skal håndtere mig selv omkring mænd. Og det har taget pinligt lang tid. Heldigvis har der været knuder nok der har været villige til at demonstrere, hvor lidt interesserede de var i mig. Kurset ’Du er sød, men jeg er ikke klar til et forhold for øjeblikket’ udbydes jo gudskelov mange steder, så jeg har i min tungnemhed kunnet tage det igen og igen.

Men NU har jeg fattet det. Hvis en mand ikke er på, og interesseret i en grad så han foreslår samvær hele tiden, er der ikke noget at komme efter. Man skal bare sige farvel med det samme. Selvom man har tonsvis af skønne kvaliteter som man gerne vil have lejlighed til at vise ham, nytter det ikke noget. Konklusionen på alt mit feltarbejde i forbindelse med ovennævnte kurser er, at hvis en mand ikke er smaskforelsket fra starten, bliver han det heller ikke. Det er der andre der har påstået før mig, men jeg har aldrig villet se sandheden i øjnene. Mere om det en anden gang.

Jeg betragter ikke mig selv som tungnem i andre af livets forhold, og vil derfor gerne liiiiige fremføre mit forsvar: Jeg er selv helt anderledes indrettet. Jeg kan sagtens møde en mand, og bevidst beslutte, at han er noget for mig på baggrund af hans gode egenskaber. Og som regel kan forelskelse og lyst vokse ud af at lære ham at kende. Not so the human male. Mit feltarbejde indikerer, at de bliver betagede af et enkelt aspekt eller et stykke overflade af en kvinde, og den betagelse holder de stædigt fast i, uanset hvor ringe hun behandler dem, eller hvor sørgelige hendes menneskelige egenskaber er. Jeg tillader mig at springe direkte til den overordnede konklusion: Mænd vil forelskelsen og kvinder vil kærligheden. Der er måske en vovet ekstrapolation på et – trods alt – begrænset empirisk materiale, men det er den tese jeg vil arbejde videre ud fra.

Regel nr. 1:
Lad manden tage initiativet, bede om telefonnummeret, ringe først. Du hjælper ham ikke ved at gøre noget af dette; du snyder ham for jagtens glæde.

Hilsen den for tiden temmeligt bitre Suzy-Hang-Around

... you'd better look for a friend of your own, Suzy-Hang-Around
maybe come back when you're grown, Suzy-Hang-Around
nobody wants you around here and that's for sure ...

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg er ked af at skulle sige det, suzy; men det er en gang vrøvl, du der har "lært". I alle fald den del af det, som leder dig til, at det skulle være et særligt kendetegn for manden. Jeg ved det, for jeg er een af slagsen og har gjort mig nøjagtigt den samme erfaring. Med kvinder, forstås.. Det modbeviser muligvis ikke ligefrem empirisme, snarere tværtimod.. og så alligevel.. men det ville også kedeligt og under alle omstændigheder et noget blodfattigt udgangspunkt for en blog. Så tillykke med den, glæder mig til følge med.
Hilsen Z

Suzy-Hang-Around sagde ...

Tak! Fint nok at du har en anden oplevelse - trods mine hårdt tilkæmpede eksamenspapirer ønsker jeg stadig, at jeg tager fejl :-)

Banjoko sagde ...

Jeg er ikke helt enig i med dig i at det kun er manden der skal føle øjeblikkelig forelskelse..
Har selv haft to længerevarende forhold. De byggede på øjeblikkelig forelskelse fra begge sider.
Nu er jeg single og har forskellige forhold...
Her er det mig der siger...
Du er sød, men....
Og jeg er bare ikke klar, men har da alligevel et behov.
Derfor....

Anonym sagde ...

Hmm...det må være din bitterhed der taler og fremsætter teser. Og husk at for hver en tese findes der en antitese. Og mon ikke dit empiriske grundlag i højere grad er influeret af dit aprioriske grundlag?

..og et lille tip..hvis du har tænkt dig at leve efter regel nr. 1 så hjælper du i hvertfald ikke dig selv. En mand der kun er interesseret i jagtens glæde er ikke noget bytte for nogen kvinde.

Suzy-Hang-Around sagde ...

Du har ret, Leto, og jeg vedkender mig håbet om at få min tese modbevist. Jeg får bare luft for min bitterhed i dette forum, og satser på snart at blive træt af mit eget bitre selskab og komme videre.

Anonym sagde ...

uh allerede nu er bølgerne høje her på bloggen... good luck herfra Suzy-h-a ;)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Taak, pedrsn :-) Dejligt at uendelige cyberspace ikke bare er luft- og mennesketomt rum.