onsdag, juli 05, 2006

Bøger til en uge?

Jeg har
  • Harris: The End of Faith
  • Crystal: Words, Words, Words
  • Marklund og Snickare: Der findes et særligt sted i helvede for kvinder som ikke hjælper hinanden
  • Romer: Den som blinker er bange for døden
  • Wallace: Consider the Lobster
  • Pratchett: Wyrd Sisters
  • Pratchett: Mort
  • Pratchett: Reaper Man

Og muligvis når Høeg: Den stille pige også at komme. Burde de ikke kunne række til en ferieuge? Og bidrage til en god ferie? Jooooh, da! For som mine kloge kommentatorer til forrige post bemærkede, skal jeg ikke sidde hjemme og flæbe bare fordi min datter er ude at rejse. Nej, jeg skal da nyde tiden, skal jeg, så jeg har købt en afbudsrejse. Jeg skal bare læse på stranden, gå på strandpromenaden, spise is og kigge på mennesker - jeg kan sagtens rejse alene. Jeg købte den før gårsdagens semifinale, som jeg faktisk også var lidt ligeglad med - måske med en lille præference for tyskerne, for deres bundpålidelige, omend lidt grønthøsterkedelige spil. Italienerne kan jeg næsten ikke holde med, de flæbende, filmende, pyntesyge dengsedrenge. Men som kampen skred frem, blev jeg mere og mere ligeglad, og når jeg nu skal tilbringe næste uge i Italien, er det da meget sjovt at de kom i finalen, ikke? Se mig venligst for jer på søndag på en bar i Rimini, skrigende og neglebidende, ladende som om jeg er livslang Italienfan - jeg glæder mig allerede. Må man drikke Prosecco til fodbold, eller afslører man sig så som uhjælpeligt sportsforskrækket Brideshead-forfinet?

... Tu y yo!! Ale, ale, ale
Go, go, gol!! Ale, ale, ale
Arriba va!! El mundo esta de pie
Go, go, gol!! Ale, ale, ale ...

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Prosecco er ALDRIG upassende hvis du spørger mig!

Jeg var lige ved at skrive "os mig" men jeg tror sgu at jeg får det til at ske helt af sig selv.

Anonym sagde ...

Ellers er der altid Asti!

Suzy Q sagde ...

Åhhhrr HVAD!? hvor fedt mand... jeg tæller dage og timer til min ferie... Hav en SUPER tur, søde SHA.

Anonym sagde ...

Mon ikke det bliver en super-duper ferie under den italienske himmel hvor vejret jo altid er lidt bedre, smilene lidt mere funklende og stemningen bare god? :)

Abbia divertimento signorina :D

Anonym sagde ...

Hav en rigtig god tur og ja boglisten ser fin fin ud - jeg skal selv igennem nogle stykker af dem ved lejlighed.
Rimini er også et helt ok sted at holde ferie (det har vel ikke ændret sig alt for meget i de sidste 7 år...) Hyg dig ;D

Suzy-Hang-Around sagde ...

TAK alle sammen. Pas på jer selv og Blogland til vi ses igen :-)