søndag, marts 11, 2007

Hjemme fra føjtning

Jeg har været på weekend i Belgien - vidste I at der er byer der hedder Nossegem og Erps-Kwerps? Jeg har været sammen med en af mændene i mit liv, altså en af de mænd som figurerer i mit liv, men ikke rigtigt har plads til mig i sit.

Så hvad skal man tænke om en weekend sammen med en mand man holder meget af, men ikke kan få? Tiden sammen er skøn, men det er ganske simpelt hæsligt at sige farvel. Det er dejligt at komme tættere på hinanden, men hver eneste nu er man bevidst om at man ikke bygger noget fælles op: hvert nu nydes lidt desperat, fordi det SKAL være nok i sig selv.

Planen var bare at tage på weekend med en god ven og få lidt hotelluksus og gode voksensamtaler. Det fik jeg også, men også rigtig ondt i maven over hvordan den midlertidige tosomhed sætter min alenehed i relief. Det burde jeg have forudset, siger I. Og det gjorde jeg også, men nægtede at lytte til indre advarsler, fordi jeg ikke kunne nægte mig selv oplevelsen, uanset dens omkostningsfyldte natur. En weekend med en sød og kærlig mand MÅ være bedre end en weekend uden en sød og kærlig mand. Ugen foran mig er jo ikke mere mandeløs end den plejer at være. Det føles bare sådan.

... Yet I should kill thee with much cherishing.
Good night, good night! parting is such sweet sorrow
That I shall say good night till it be morrow ...

14 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ahja - en gammel men ofte også ganske sand floskel siger jo "at den tid der er brugt godt ikke kommer skidt igen" (eller noget i den stil) så hvorfor ikke bare nyde, at weekenden har været i godt selskab og endda i et land med megen god chokolade? ;)

Nyd det gode selskab i stedet for, at fokusere på det der måske burde være - det er vel bare synd for de mænd, at de ikke rigtigt har plads til dig i deres liv ikke sandt?

Måske du skulle opgradere til mænd der har tid og plads? Nemt at skrive og ikke nemt at finde - jeg ved det godt - men enten nyder man det man har mens man har det, eller også er det på tide, at finde noget man KAN nyde uden, at få ondt i maven over det man ikke har imens.

Nyd livet mens du har det - du er den bedste til at nyde netop DIT liv.

Anonym sagde ...

Ej, hvor er det smukt og vemodigt skrevet!
Og jeg tror, du løfter en røst på vegne af mange...

:-)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Tak, begge to. Jeres kommentarer varmede på hver sin måde.

Anonym sagde ...

Overklassekvinder køber erotik på andre måder end almindelige mænd gør. Tilsyneladende uden at skamme sig.

Anonym sagde ...

Aah, det er altid en svaer balance... Det faar mig til at citere mit eget bon mot: Man maa spoerge sig selv 1) Hvad har jeg lyst til og 2) Hvad kan jeg leve med. I dette tilfaelde er 1) jo klar nok, 2) er lidt mere iffy, men jeg tror du selv har gjort regnskabet op, du er jo en kvik sag, saa der er nok ikke nogen fortrydelse stoerre end glaeden, du er jo kvik nok til at vide, hvad du kan leve med. (Dette er i oevrigt ikke noget forsoeg paa at give den som besserwisser) Jeg tilslutter mig Kenneths forslag; Du fortjener selvfoelgelig en der har tid & plads til en saa fantastisk som dig!
PS: Kimpo: naar du skal vaere usympatisk kan du i det mindste staa ved at det er dig!

Anonym sagde ...

Jeps, netteQ, enig. Det var da mig, men Google har jo mikset sit mail-login med blogger, hvilket mildest talt er anstrengende, hvis man har flere gmail-identiteter. Jeg var træt og glemte at skrive under.

Kan dog ikke se at jeg er usympatisk. Kan derimod se at I overklassekvinder ikke kan finde ud af at tage ansvar for den situation I har skabt med feminiseringen af samfundet, hvor kun nogle ganske få mænd hæver sig til et plan, hvor de kan interessere. I har kun jer selv at takke for dilemmaet og det er sgu svært for en kasseret mand ikke at godte sig over jeres problemer.

Synes også der er en del dobbeltmoral i jeres holdning til prostitution.

Fortsat god ferie!

Anonym sagde ...

Tja...jeg orker dårligt nok engangsknald længere. (Har det noget med alderen eller det akkumuleret antal at gøre?). Jeg står og snakker med den ene pige efter den anden, når jeg er ude, men jeg kan ikke slippe tanken om at morgendagens ensomhed bliver (mindst) dobbelt så slem, hvis jeg hiver denne eller hin med hjem.

SUK, mand!

Og, ja, meget smukt og vemodigt skrevet, dér, SHA.

Lommen sagde ...

Har ikke været forbi her nogen tid, SHA - men dette indlæg var en udmærket reminder om at vende tilbage igen. Snart!
Meget rørende - og gud, hvor kunne jeg (og min mave...) bare genkende dét med, at alene-livet bliver sat i relief.
Men altså... Man kan jo ikke altid leve ud fra en strategi at undgå de følelsesmæssige konsekvenser. Ville vel ikke være at leve...?

Suzy-Hang-Around sagde ...

Ak, Kimpo, Kimpo, Kimpo, endnu en gang fatter jeg ikke hvad der får dig til at udspy dine generaliserede fordomme om kvinder her på min blog. Mener du virkelig at jeg 'køber' en partner ved at købe en billet til det sted han er? Ud fra det princip er man jo prostitueret så snart man bruger et gult klip.
@ AnetQ: Tak for forsøg på at validere min tvivlsomme intelligens, og du har ret (som Kenneth): Jeg skal finde en langtidsholdbar mand. Om jeg fortjener én er et godt spørgsmål ...
@ Boris og Pernille: Tak, begge to. I repræsenterer nydeligt de to strategier som de fleste af os vel veksler imellem: "Jeg skal ikke have noget klinket, ellers mange tak" og "Hit med oplevelserne, jeg betaler regningen bagefter". Måske er det ikke meningen at man skal vælge permanent, men at man lader op på forskellige områder ved netop at veksle imellem dem?

Kimpo sagde ...

Ak, Kimpo, Kimpo, Kimpo, endnu en gang fatter jeg ikke hvad der får dig til at udspy dine generaliserede fordomme om kvinder her på min blog.

Elsker også dig.

Mener du virkelig at jeg 'køber' en partner..

Køber erotik, ikke partner.

.. ved at købe en billet til det sted han er?

"ved at købe en weekend sammen med en mand man holder meget af, men ikke kan få?" var vist ordene.

Ud fra det princip er man jo prostitueret så snart man bruger et gult klip.

Du forvansker mine ord og ophøjer derpå forvanskningen til et princip, som du så gør nar af. Forventer du virkelig at jeg skal tage dig seriøst?

Suzy-Hang-Around sagde ...

@ Kimpo: Mine ord var "... hvad skal man tænke om en weekend sammen med en mand ..." - intet om at købe. Hvem forvansker hvem?

Anonym sagde ...

Ikke at jeg gider gå ind i en disput, men, Kimpo, du diskvalificerer dig selv fra enhver form for soberhed for slet ikke at tale om muligheden for at gå fra kasseret til ikke-kasseret ved at have følgende indstilling: ”...det er sgu svært for en kasseret mand ikke at godte sig over jeres problemer...”

Ingen kvinder gider kysse med mænd der hænger fast i en eller anden kælling der engang har såret dem. Gider du måske kysse med en kvinde der hænger fast i en eller anden fuckstodder der engang har såret dem? Nej, vel.

...så hold op...for din egen skyld.

Kimpo sagde ...

En tøseblogger, som hævder at have interese for sprog, beretter om sin svingtur til en europæisk by for at se en gammel flamme eller deromkring. Chancen for at at få vedkommende under skovlen udpensles til at være nul, eftersom denne drømmefyr er meget gift (eller noget). En gammelkendt kommentator kommer forbi og minder om, at dette i betænkelig grad minder om diverse mænds weekendture til Polen og lignende, hvor livet leves og damerne er villige. Blot er sex skiftet ud med ”erotik”, ja tilmed duften af kærlighed, hvis man skal tro tøsebloggeren.

I stedet for at tage det provokerende input på ordet og forsøge at imødegå det, eller f.eks. bagatellisere ligheden, afvises input som det rene nonsens. Dette gøres ved at forvanske inputtet, thi ellers ville ingen se nonsens, men alle blot se en mening til debat. Som bieffekt kan energien bruges på at udrede trådene og opmærksomheden fjernes fra det egentlige.

SHA spilder altså vor tid med sin bedrageriske udenomssnak, men lad gå for denne ene gang, for så kan vi een gang for alle få fastslået hvilken uhæderlig debattrice hun er:

I min forrige kommentar påviste jeg, hvordan SHA fejlciterede mine ord ”Overklassekvinder køber erotik på andre måder end almindelige mænd gør.” ved at skrive ”Mener du virkelig at jeg 'køber' en partner”. Jeg pegede ligeledes på at SHAs tilføjelse ”ved at købe en billet til det sted han er?” lagde mig en tolkning i pennen ganske uden belæg. SHAs egne ord var oprindeligt ”Så hvad skal man tænke om en weekend sammen med en mand man holder meget af, men ikke kan få?”, hvilket jeg effektivt gjorde opmærksom med det sammensatte citat ”ved at købe en weekend sammen med en mand man holder meget af, men ikke kan få?”, hvor ordet ”købe” er hæftet på SHAs beskrivelse af weekenden.

Meningen er oplagt for dem der kan og vil læse: SHA forsøger at få det til at se ud som om jeg påstår at hun køber en partner bare fordi hun køber en billet til det sted manden er, hvor jeg ellers ganske klart har givet udtryk for, at jeg mener hun køber erotik ved at betale for den dyre oplevelse hun fortæller om. Gerningen ”købe” skal hæftes på SHAs egen beskrivelse, for netop prisen for en erotisk weekend og en sammenligning med forskellige former for prostitution er mit fokus. Intet steds har jeg givet udtryk for, at det er køb af partner eller billet som var centralt. SHA har sluttelig, oveni forvanskningerne, tilmed den frækhed selv at beskylde mig for citatfusk ved at lade som om, hun mener jeg vil lægge ordet ”køber” i hendes pen.

Det er ganske underlødigt. Mine linier er, som opsummeret, ganske klare i denne sag: SHA kommer med sin beskrivelse. JEG kommer med mit fokus på pris og erotisk weekend.

Man kan selvfølgelig spørge sig selv hvad der ligger til grund for den ellers ofte noble SHAs forfald til løgnen som udtryksform; et eller andet sted må min analogi have ramt ganske hårdt, hvilket man måske kan have en vis sympati for. At forvanske debattørernes holdninger og argumenter så stædigt, er imidlertid særdeles usympatisk.

Hvad SHA burde have gjort, var at indrømme sin brøde og modtage den forventelige tilgivelse. Spørgsmålet er dog om man kan forvente etisk opførsel fra en kop lunken cafe latte uden karakter.

Unknown sagde ...

Som andre også skriver, så er din post meget smukt skrevet, SHA. Jeg forstår fuldt ud din frustration, men er enig med AnetQ og Kenneth i, at du bør opgradere til en langtidsholdbar mand. Og sådan en har du bestemt fortjent!!! Indtil du finder ham, er der dog ikke noget forgjort i at hygge sig i midlertidig tosomhed - såfremt du altså kan leve med midlertidigheden i det...