søndag, april 01, 2007

Skal historien være autentisk for at være god?

En underholdende ven fortalte om en bekendts polterabend der var tilrettelagt med pirattema. Dagen startede med at den kommende gom blev iklædt trekantet hat, klap for øjet og teaterskæg og i den mundering kastede de sig så ud i diverse gængse polterabendaktiviteter. Inden aftenens bytur var der indlagt et stop i DGI-byen med fodboldkamp og mulighed for bad og skift til almindeligt tøj – about bloody time, tænker man; SÅ sjovt er det jo heller ikke at rende rundt en hel dag i varm filthat og kradsende kunstigt skæg.

Idet dagens hovedperson træder ind i omklædningsrummet efter fodboldkampen, står alle hans venner nøgne på en række uden et kønshår i sigte; alle er intimbarberet helt glatte. Og en af dem spørger: "Hvadøh ... er du glad for dit skæg?"

Jeg DØDE bare af grin. Men da jeg begyndte at fortælle den videre næste dag, fik jeg lidt livstræt at vide at det bare var en vandrehistorie. Er det? Hvor mange har hørt den? Og er den ikke LIDT sjov?

God påske, for øvrigt. Jeg skal til den evige stad. Italien for tredje gang på et år. I like.

... Arriverderci, Roma
goodbye, goodbye to Rome
city of a million moonlit faces
city of a million warm embraces ...

12 kommentarer:

Kontrolpigen sagde ...

Jeg har også hørt den. Er overbevist om, at det "bare" er en vandrehistorie. Nu er jeg i hvert fald :-)

God påske og god tur (hvis det altså passer med Romturen. Tror ikke på NOGEN i dag..)

Anonym sagde ...

Man forbløffes til stadighed over disse rapporter fra overklassen. 3. ferie til Rom på et år, enlig mor med kræsen smag, dyrt liv og tid nok. Mon hun er et geni, har hun blot vundet i Lotto? Arvet? Eller er det bare feminazismens klamme uddeling til særlige førerhunner, der er tale om?

I hvert fald er Italiensture kendt som den nyfeministiske herskerklasses udgave af en tur i Istedgade.

/K

Uden Relevans sagde ...

Det er en vandrehistorie, men nogle svenskere fra et tv-program lavede finten med værten, da de skulle optage i en nudistlejr. De lavede et falskt skæg til ham af kønshår.

Anonym sagde ...

Den isnende ateist tager til katolicismens hovedstad? Nu håber jeg ikke du har tænkt dig, at brænde Peterskirken ned. ;)

God påske - håber det bliver en god tur.

Suzy Q sagde ...

først nu hvor morfar bøjer i neon, fatter jeg hvorfor det er skægt. *doh*

Anonym sagde ...

Nåååe, ookæææj! Ja, jeg fattede heller ikke pointen med den vandrehistorie. En anelse for subtil til min obskøne smag.

Uden Relevans sagde ...

Er der andet shit i skal have styr på så spørger i bare børnlille.

Morfar Guru og halvgud

Anonym sagde ...

Kan sagtens være den er kopieret fra nogle humorsvenskere fra fjerneren, men jeg har så godt som følt på de glatte boller fra en af deltagerne.

Jeg kan da nævne så meget at der er tale om en tidligere POPSTARS-dommer, der siden fik det - af Sisyfos eftertragtede - gig at være manager for Jon! Hans efternavn rimer passende nok på Klunker!

KH You-Know-Who

Anonym sagde ...

Halllååå, hvad sker der for dit bloggeri? (ingenting tydeligvis!) Kom så, tilbage på banen... Savner dig jo i cyberspace. Eneste gode undskyldning er, at du har alt for meget liv i virkeligheden, men så vil vi høre om det!!

Suzy-Hang-Around sagde ...

Jeg ved det, AnetQ, det er en ynk! Er ikke inspireret. Der sker intet i mit liv. Leder efter et spin der kan gøre det interessant, så skal jeg nok skrive igen.

Anonym sagde ...

Sker der ingenting? Pffft - og her skulle jeg lige til, at skrive "hvem er han så?" og så er DET ikke engang tilfældet :D

Suzy-Hang-Around sagde ...

Åh, Kenneth, gid det var så vel! Begynder nu at mærke en smule tastekriblen i fingrene, så jeg skal nok vende tilbage. Skal lige en uge til Island, så er jeg der! :-)